گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهوری آمریکا بزرگ‌ترین ناامیدی و سرافکندگی‌اش را از آغاز دوران ریاست‌جمهوری‌ تاکنون را مربوط به تیراندازی‌های گسترده در آمریکا دانست که در حال تبدیل شدن به یک تهدید مداوم است. به گزارش آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در جلسه پرسش و پاسخ تحت ریاست مدیر و موسس یک بخش خبری در پایگاه یاهو گفت: آمریکا باید در مورد مساله تیراندازی‌های گسترده در آمریکا که به یک مساله عادی و مداوم تبدیل شده است، بررسی‌هایی انجام دهد؛ زیرا این مساله در حال تبدیل شدن به یک عادت است و من به‌عنوان یک پدر نگران این مساله هستم و از آن وحشت دارم.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت: من تمهیداتی را برای همکاری با هر شخصی که می‌تواند در مورد این مساله به من کمک کند از جمله ورزشکاران و صاحبان اسلحه در نظر گرفته‌ام تا بتوانم راه‌حل‌هایی بیابم. من برای مدتی است که در واشنگتن ساکن شده‌ام و هیچ چیز به غیر از تیراندازی‌های گسترده علیه افراد بی‌گناه مرا متعجب نساخته است. متاسفانه در قتل عام دسامبر ۲۰۱۲ در مدرسه ابتدایی سندی هوک ۲۰ کودک شش ساله با تیراندازی مرگبار از پای درآمدند و این شهر کوچک هیچ گاه نخواهد توانست یاد و خاطره آن تیراندازی را از ذهن پاک کند.

باراک اوباما ادامه داد: بزرگ‌ترین ناامیدی و سرافکندگی من این است که جامعه آمریکا هنوز گام‌های اساسی را برای دور نگه داشتن سلاح از دست افرادی که می‌توانند دست به اقدامات غیرقابل باور بزنند، برنداشته است و تیراندازی‌های مرگبار و استفاده از سلاح گرم علیه افراد بی‌گناه به هفته‌ای یکبار افزایش یافته و داستان هر روزه جامعه آمریکاست. هیچ جای دیگری در دنیا همانند آمریکا این چنین از سلاح استفاده نمی‌شود.