گروه بین‌الملل: یکی از معاونان رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: تهدید اعمال تحریم‌های جدید ایالات متحده آمریکا علیه روسیه به خاطر موضعش در قبال اوکراین همچنان جزو گزینه‌های روی میز است. به گزارش ایتارتاس، بن رودز، معاون مشاور باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در امور امنیت ملی در پاسخ به سوالی در این‌باره که آیا ایالات متحده آمریکا همچنان از متحدانش می‌خواهد تا علیه مسکو تحریم‌های بیشتری اعمال کند یا خیر، گفت: اگر بحران اوکراین تشدید شود، پیامدهای آن گریبان اقتصاد روسیه را می‌گیرد.

وی درباره برنامه‌های تور اروپایی اوباما به خبرنگاران اطلاعاتی داد و تاکید کرد که بحران اوکراین در این سفر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اوباما قرار است در ژوئن ۲۰۱۴ به لهستان، بلژیک و فرانسه برود و مساله برگزاری کنفرانس گروه هفت را در چهارم و پنجم ژوئن سال جاری میلادی در بروکسل مورد بررسی قرار دهد. این در شرایطی است که برخی خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا طی چند روز آتی قرار است با پوروشنکو، رئیس‌جمهوری تازه اوکراین دیدار و گفت‌وگو کند. ایالات متحده پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، نتیجه انتخابات را پذیرفت و اعلام کرد که از روند آغاز شده در اوکراین دفاع خواهد کرد.