گروه بین‌الملل: رشد خرده‌فروشی آمریکا در ماه آوریل به شدت کند شد، اما این مساله تغییری در این چشم‌انداز که اقتصاد در فصل دوم سریع‌تر رشد خواهد کرد، ایجاد نمی‌کند. به گزارش رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد درپی کاهش فروش مبلمان، وسایل الکترونیکی و لوازم خانگی و همچنین افت فروش رستوران‌ها و خرده‌فروشی آنلاین، خرده‌فروشی در ماه آوریل ۱/۰ درصد رشد کرده است. این در شرایطی است که خرده‌فروشی که یک سوم هزینه مصرف‌کننده را تشکیل می‌دهد، در ماه مارس ۵/۱ درصد رشد کرده بود.

گزارش وزارت بازرگانی آمریکا نشان داد بدون درنظر گرفتن فروش بنزین و خودرو، خرده‌فروشی در ماه آوریل ۱/۰ درصد کاهش یافته است.

اقتصاددانان معتقدند رشد اندک اقتصادی در فصل نخست موجب شده است، خانوارها درمورد خرج کردن محتاط‌تر شوند. اقتصاد آمریکا در فصل نخست تنها ۱/۰ درصد رشد کرد. جیم‌بایرد، کارشناس مرکز مشاوره مالی پلنت موران، در این‌‌باره می‌گوید: «احتمالا مصرف‌کنندگان درباره صرف هزینه محتاط‌تر شده‌اند، زیرا منتظرند نشانه‌هایی از تسریع رشد اقتصادی مشاهده کنند.»

این در شرایطی است که گزارش دیگری نشان داد قیمت واردات در ماه آوریل با کاهش روبه‌رو شده است. وزارت کار آمریکا اعلام کرد قیمت واردات پس از افزایش ۴/۰ درصدی در ماه مارس، در ماه آوریل ۴/۰ درصد افت کرده است. همچنین، در ۱۲ ماه منتهی به آوریل قیمت واردات ۳/۰ درصد کاهش یافته است. کاهش قیمت واردات به پایین ماندن نرخ تورم کمک می‌کند.