گروه بین‌الملل- بیکاری در آلمان در ماه آوریل دو برابر میزان پیش‌بینی شده کاهش یافت. این مساله نشان می‌دهد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا همچنان پیشتاز احیای اقتصادی در حوزه یورو خواهد بود. به گزارش بلومبرگ، دیروز، چهارشنبه، آژانس کار فدرال اعلام کرد تعداد افراد بیکار برمبنای معیارهای فصلی ۲۵ هزار نفر کاهش یافته و به ۸۷۲/۲ میلیون نفر رسیده است. این پنجمین ماه کاهش تعداد بیکاران در آلمان به شمار می‌رود. ۲۵ اقتصاددان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ انتظار داشتند تعداد افراد بیکار ۱۰ هزار نفر کاهش یابد. براساس گزارش آژانس کار فدرال، نرخ بیکاری در این کشور در رقم ۷/۶ درصد یعنی کمترین سطح طی دو دهه گذشته، است.

براساس این گزارش، تعداد افراد بیکار در غرب آلمان ۱۴ هزار نفر و در شرق این کشور ۱۱ هزار نفر کاهش یافته است.

اقتصاد آلمان از نرخ بسیار پایین بهره در حوزه یورو و خروج این حوزه از طولانی‌ترین رکود منتفع شده است. در هفته جاری بوندس‌بانک- بانک مرکزی آلمان- اعلام کرد اعتماد مصرف‌کنندگان و تقاضا برای ساخت‌وساز مسکن «فوق‌العاده مطلوب» است. هینریش بییر، اقتصاددان دویچه پست‌بانک، می‌گوید: «آلمان به‌دلیل صادراتش شناخته شده است، اما ما شاهد روند بسیار مثبتی در تقاضای داخلی هستیم. این خبر خوشی برای بازار کار آلمان و البته برای اقتصاد کل حوزه یورو است.»

این در شرایطی است که اقتصاد آلمان در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۳، ۴/۰ درصد یعنی دو برابر سریع‌تر از حوزه یورو رشد کرده است. آمار تولید ناخالص داخلی آلمان برای فصل نخست امسال قرار است در تاریخ ۱۵ مه منتشر شود.

نگرانی‌ آلمانی‌ها از تاثیرات اقتصادی بحران اوکراین

نتایج یک نظرسنجی نشان داد، تشدید بحران در اوکراین می‌تواند مصرف‌کنندگان آلمانی را تحت تاثیر قرار دهد و اطمینان آنها نسبت به افق‌های وضعیت اقتصادی را از میان ببرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، موسسه نظرسنجی GfK اعلام کرد: بر اساس نظرسنجی این موسسه که در میان ۲۰۰۰ مصرف‌کننده آلمانی انجام شد، شرکت‌کنندگان اعلام کردند که وضعیت بحرانی در اوکراین می‌تواند تاثیری منفی بر اقتصاد آلمان داشته باشد.

این موسسه اعلام کرد، رویدادهای اوکراین مشخصا تاثیراتی را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، آلمانی‌ها از تاثیر منفی تحولات اوکراین بر اقتصاد داخلی کشورشان نگران هستند.

این موسسه اعلام کرد، اغلب آلمانی‌ها این نگرانی را دارند که بحران در اوکراین باعث شود فرآیند بهبود وضعیت اقتصادی تضعیف شود.