گروه بین‌الملل- نیروهای عربستان بزرگ‌ترین رزمایش نظامی در تاریخ این کشور را با مشارکت بیش از ۱۰۰ هزار سرباز تحت عنوان «سیف عبدالله» آغاز کردند. به گزارش «ایسنا»، به نقل از روزنامه مراه الجزیره، منابع نزدیک به دفتر ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان اعلام کردند که وی روزسه‌شنبه گذشته دستور فراهم کردن مقدمات برای ‌آغاز بزرگ‌ترین رزمایش نظامی در تاریخ این کشور را صادر کرده است.

به گفته این منابع رزمایش مذکور با مشارکت تمامی یگان‌های ذخیره و جناح‌های وابسته به نیروهای گارد ملی، نیروهای هوایی، زمینی و دریایی عربستان و در طول هفته‌جاری برگزار می‌شود. منابع نزدیک به دفتر پادشاهی عربستان همچنین اعلام کردند که مانور نظامی مذکور که تحت عنوان «سیف عبدالله» برگزار می‌شود، پیامی به کشور قطر و برخی دیگر در منطقه است. همچنین منابع عربستانی اعلام کردند که در این رزمایش وزارت دفاع، وزارت کشور و گارد ملی همکاری دارند. روزنامه مراه الجزیره نیز اعلام کرد که این رزمایش در حقیقت مقدمه‌چینی برای برکناری ملک عبدالله از قدرت به نفع مقرن بن‌عبدالعزیز، برادرش است که این تصمیم پس از مذاکرات مستقیم و محرمانه میان فرستادگان آمریکایی بلندپایه با ملک عبدالله اتخاذ شد تا به این وسیله قدرت در عربستان از طریق تضمن روند انتقال قدرت و تحت نظارت پادشاه عربستان حفظ شود.

مانور نظامی سیف عبدالله که اولین و بزرگ‌ترین مانور در نوع خود در منطقه خاورمیانه است در حقیقت پیامی برای فراهم کردن تضمین قدرت در عربستان است.

مقرن بن عبدالعزیز کم سن و سال‌ترین پسر ملک عبدالعزیز، پدر پادشاه عربستان است و انتقال مستقیم قدرت به وی، یعنی انتقال قدرت به نسل سوم خاندان سلطنتی عربستان و تضمین حکومت آل سعود در این کشور؛ چیزی که دولت آمریکا با موافقت ملک عبدالله به دنبال آن است.