گروه بین‌الملل- وزارت خارجه سوئیس از پیوستن فلسطین به کنوانسیون چهارم ژنو خبر داد. به گزارش «ایلنا» به نقل از الجزیره، وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد که فلسطین به کنوانسیون چهارم ژنو و پروتکل الحاقی اول که شامل متون بین‌المللی حقوق بشر است، پیوست. بنا بر اعلام این وزارتخانه، سوئیس سند پیوستن فلسطین به این کنوانسیون را در تاریخ دهم ماه آوریل صادر کرده و آن را به کشورهای امضا کننده ابلاغ کرده است.

در این‌باره سخنگوی وزارت‌ خارجه سوئیس اعلام کرد که کشور فلسطین به کنوانسیون‌ چهارگانه ژنو و پروتکل الحاقی اول پیوست. وی گفت: سوئیس سند پیوستن فلسطین به این کنوانسیون‌ را در دهم ماه جاری میلادی صادر و به کشورهای امضا کننده این کنوانسیون‌ ابلاغ کرده است.

در واکنش به این مساله، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: موافقت با پیوستن فلسطین به کنوانسیون‌ چهارم ژنو واقعه‌ای تاریخی برای فلسطین بود.

صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که محمود عباس پذیرش عضویت فلسطین در کنوانسیون‌ ژنو را تاریخی جدید برای فلسطین و روزی تاریخی در تقویم ملت فلسطین می‌داند. عریقات گفت: عباس نامه امضا شده رئیس جمهوری سوئیس را که در آن از پیوستن کشور فلسطین به کنوانسیون‌ چهارم ژنو و پروتکل الحاقی سال ۱۹۷۷ از روز دوم آوریل ۲۰۱۴ تاکید شده بود، تحویل گرفت. در این نامه آمده است که کشور فلسطین یکی از اعضای امضا کننده کنوانسیون چهارم ژنو به شمار می‌رود و سوئیس به‌زودی این مساله را به کشورهای امضا کننده اعلام خواهد کرد.