دولت نتانیاهو در آستانه انحلال

گروه بین‌الملل- وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی تهدید کرد در صورتی که اسرائیل سری چهارم اسیران فلسطینی را آزاد کند، از دولت کناره‌گیری می‌کند. به گزارش «ایسنا»، به نوشته روزنامه مصری «الیوئم‌السابع» حزب «خانه یهودی»، با بیان اینکه آزادی اسیران فلسطینی به اسرائیل لطمه وارد می‌کند، گفت: اگر اسرائیل سری چهارم اسیران فلسطینی را آزاد کند، از دولت کناره‌گیری می‌کنم.

وی تصریح کرد: اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین برای رفتن به سازمان ملل، نقض تمامی توافق‌نامه‌های فلسطین با اسرائیل از زمان امضای توافق‌نامه اسلو است.

بنت همچنین ابراز امیدواری کرد که جاناتان بولارد، جاسوس اسرائیلی که در زندانی در آمریکا به سر می‌برد، در چارچوب تبادل با اسیران فلسطینی آزاد شود.

گزارش‌ها حاکی از وجود توافق‌نامه‌ای میان فلسطین و اسرائیل با نظارت آمریکا برای آزادی بولارد در مقابل آزادی سری چهارم اسیران فلسطینی است.

از سوی دیگر تزیپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و مذاکره‌کننده ارشد این رژیم در مذاکرات صلح با فلسطین از پیشنهاد نفتالی‌بنت برای ادغام شهرک‌هایی در کرانه باختری به اراضی اشغالی انتقاد کرد.

وی در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی فیس‌بوک خطاب به بنت نوشت: اگر کاملا دیوانه‌ شده‌ای پس منتظر بمان تا در رسیدن به توافق صلح شکست بخوریم و همه چیزمان را از دست بدهیم. بنت مثل کودکی است که باید پدر و مادرش مراقب اعمال و رفتارش باشند. این در شرایطی است که به گفته مذاکرات موسوم به صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطین کاملا شکست خورده است.

پیش از این جان‌کری، وزیر امورخارجه ایالات متحده گفته بود که اسرائیل عامل اصلی شکست مذاکرات است. هر چند که چندی بعد اصل جمله از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تلطیف شد و در بیانیه وزارت خارجه این کشور ، هم اسرائیل و هم فلسطین را در به بن بست رسیدن مذاکرات مقصر اعلام کرده بود.