گروه بین‌الملل- سفارش‌های کارخانه‌ای آلمان در ماه فوریه افزایش یافت. این مساله نشان می‌دهد رشد در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا درحال قدرت گرفتن است. به گزارش بلومبرگ، دفتر آمار فدرال آلمان دیروز، جمعه، اعلام کرد سفارش‌ها با درنظر گرفتن نوسانات فصلی و تورم نسب به ماه ژانویه ۶/۰ درصد افزایش یافته است. این در شرایطی است که ۳۵ اقتصاددان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ افزایش ۲/۰ درصدی سفارش‌های را پیش‌بینی کرده بودند.

براساس گزارش بوندس‌بانک درپی بهبود در حوزه یورو و زمستان گرم که موجب افزایش ساخت‌وساز شد، اقتصاد آلمان در فصل نخست امسال رشد «قابل توجهی» را ثبت خواهد کرد. با این وجود، کاهش اعتماد کسب‌وکارها و افت شاخص بخش تولیدی و خدمات نشان می‌دهد اقتصاد آلمان همچنان با مشکلاتی مانند کندی رشد در چین و تشدید تنش‌ها بین اتحادیه اروپا و روسیه بر سر کریمه روبه‌رو است.

تیلو هیدریخ، اقتصاددان دویچه پست‌بانک در بن، می‌گوید: «اقتصاد آلمان تاحد زیادی در مسیر بهبود قرار دارد. آغاز سال احتمالا بهتر از پایان سال ۲۰۱۳ بوده است. شاهد بهبود گسترده در حوزه یورو هستیم و آلمان با توجه به بخش بزرگ صادراتی خود از این مساله سود خواهد برد.»

گزارش دفتر آمار فدرال آلمان همچنین نشان داد سفارش‌های داخلی در ماه فوریه نسبت به ماه قبل از آن ۲/۱ درصد رشد کرده و سفارش‌های صادراتی ۲/۰ درصد افزایش یافته است. سفارش‌ها از طرف حوزه یورو ۹/۵ درصد جهش کرده و سفارش‌ها از طرف خارج از این اتحادیه با کاهش ۱/۳ درصدی روبه‌رو شده است. این در شرایطی است که اقتصاد آلمان در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۳ رشد ۴/۰ درصدی را ثبت کرده است. دفتر آمار فدرال این کشور در تاریخ ۱۵ مه آمار رشد اقتصادی در فصل نخست را منتشر خواهد کرد.