گروه بین‌الملل- بانک مرکزی اروپا در جلسه ماهانه روز پنج‌شنبه نرخ بهره بانکی خود را تغییر نداد. به این ترتیب این نرخ ۲۵/۰ درصد باقی می‌ماند. به گزارش یورو نیوز، این جلسه در وضعیتی برگزار می‌شود که خطر تورم منفی اقتصاد اروپا را تهدید می‌کند و انتظار می‌رفت بانک مرکزی برای مقابله با این خطر در نرخ بهره خود تغییری ایجاد کند.

با این وجود ماریو دراگی، رئیس این نهاد به همراه سایر مسوولان آن کاهش بیش از اندازه نرخ تورم در حوزه پولی یورو را برای اقتصاد این منطقه خطرناک ارزیابی نکرده‌اند و اعتقاد دارند خطر تورم منفی محدود بوده و فعلا دخالت این نهاد همچنین استفاده از روش و ابزارهای غیرمتعارف ضروری نیست.

رئیس بانک مرکزی اروپا می‌گوید: «ما تحولات آینده را از نزدیک زیر نظر خواهیم داشت و همه ابزار و امکاناتی را که در اختیار داریم بررسی خواهیم کرد. شورای اداری نسبت به تعهداتش برای استفاده از ابزار و اعمال ساز و کارهای غیرمتعارف برای مقابله موثر با خطر نرخ تورم ضعیف نیز اتفاق آرا دارد.»

حوزه پولی یورو در مسیر رشد نسبی و احیای امور اقتصادی قرار گرفته است اما کاهش بیش از حد قیمت‌ها همچنین افزایش ارزش یورو نسبت به دلار آمریکا، اقتصاد این منطقه را تهدید می‌کند.