گروه بین‌الملل- تورم قیمت عمده‌فروشی در هند طی ماه فوریه به کمترین سطح طی ۹ ماه گذشته رسید، زیرا هزینه بالای استقراض به کاهش فشار قیمت‌ها کمک کرده است. به گزارش بلومبرگ، دیروز جمعه، وزارت بازرگانی هند اعلام کرد شاخص قیمت عمده‌فروشی نسبت به سال گذشته ۶۸/۴ درصد افزایش یافته است. این در شرایطی است که این شاخص در ماه ژانویه ۰۵/۵ درصد بود. این گزارش به راگورام راجان، رئیس ‌بانک مرکزی هند امکان می‌دهد نرخ بهره را در رقم ۸ درصد حفظ کند. او از زمان تصدی این پست در ماه سپتامبر سه بار نرخ بهره را افزایش داده است. به دلیل تنزل قیمت مواد غذایی، تورم قیمت مصرف‌کننده نیز از ۷۹/۸ درصد در ماه ژانویه به ۱/۸ درصد در ماه فوریه کاهش یافته است.

گزارش وزارت بازرگانی هند همچنین نشان داد رشد قیمت مواد غذایی در ماه فوریه نسبت به سال گذشته به ۱۲/۸ درصد کند شده است. قیمت کالاهای تولیدی به جز مواد غذایی پس از رشد ۰۴/۳ درصدی در ماه ژانویه، در ماه فوریه ۱۵/۳ درصد افزایش یافته است.

بانک مرکزی هند قصد دارد قیمت مصرف‌کننده را طی یک سال به ۸ درصد و تا سال ۲۰۱۶ به ۶ درصد برساند. این در شرایطی است که وزارت آمار هند پیش‌بینی می‌کند اقتصاد این کشور در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۹/۴ درصد رشد خواهد کرد. اقتصاد هند در سال مالی گذشته با نرخ ۵/۴ درصد رشد کرد که کمترین سطح طی یک دهه گذشته بود.