گروه بین‌الملل- نیروی‌هوایی سوریه و حزب‌الله لبنان همزمان با هم دو محل استقرار شورشیان سوری را در خاک لبنان به موشک بستند. به گزارش «ایسنا»، منابع امنیتی لبنان گزارش کردند نیروی هوایی سوریه و حزب‌الله لبنان به صورت همزمان منطقه «عرسال» را به موشک بستند. این منطقه در داخل خاک لبنان و نزدیکی مرز سوریه قرار دارد. هزاران نفر از شورشیان سوریه از زمان آغاز ناآرامی‌های سوریه به منطقه عرسال پناه برده‌اند. درباره تلفات حمله‌های موشکی هنوز گزارشی منتشر نشده است. ناظران محلی معتقدند که حمله به این روستاها ادامه‌ حمله مشترک ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان به شهر سوری جبرود در نزدیکی مرز لبنان است. پس از این تهاجم، شورشیانی که با ارتش سوریه در جنگ بودند به خاک لبنان عقب‌نشینی کرده بودند.

این در شرایطی است که خبرگزاری دولتی لبنان می‌گوید که شورشیان «جبهه النصره» در نزدیکی عرسال دو شهروند سوریه را به‌اتهام پشتیبانی از رژیم بشار اسد اعدام کردند. «جبهة ‌النصره» به شبکه القاعده نزدیک است و علیه بشار اسد می‌جنگد. این گروه قبلا تهدید کرده بود که اگر حزب‌الله نیروهای خود را از خاک سوریه خارج نکند، به عملیات انتقام‌جویانه علیه شیعیان لبنان دست خواهد زد.

به گزارش دویچه‌وله، همزمان با این درگیری‌ها، اخضر ابراهیمی نماینده سازمان‌ملل در امور سوریه، خواستار ادامه مذاکره برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه شد. وی در اجتماع حزب سبزهای مجلس فدرال آلمان گفت: «مذاکرات ژنو ۲ هنوز شکست نخورده است. در حال حاضر این مذاکرات متوقف شده است، اما ما نباید تسلیم شویم.» ابراهیمی تاکید کرد که هیچ بدیلی در برابر تلاش‌های دیپلماتیک وجود ندارد. یوشکا فیشر، وزیرخارجه اسبق آلمان که در این همایش شرکت داشت، عدم حضور ایران در مذاکرات ژنو را نادرست دانست. وی گفت: «این بسیار نابخردانه بود. همه بازیگران باید در این مذاکرات حضور می‌یافتند و هیچ‌کس نباید کنار زده می‌شد.» کنفرانس ژنو ۲ روز ۱۵ فوریه امسال بدون دستیابی به هیچ نتیجه‌ای پایان یافت. طرفین نتوانستند بر سر تعیین تاریخی برای ادامه مذاکرات به توافق برسند. نمایندگان ائتلاف ملی سوریه خواستار گفت‌وگو بر سر تشکیل دولت انتقالی بدون حضور بشار اسد بودند، اما نمایندگان دولت سوریه ضمن رد این خواست معتقد بودند که پیش از هرچیز باید بر سر مبارزه با تروریسم بحث شود. از دیگر سو نماینده‌ سازمان ملل در امور سوریه قرار است روز دهم ماه مارس تازه‌ترین اطلاعات خود را درباره بحران سوریه در اختیار شورای امنیت قرار دهد. در گزارش ماهانه کارشناسان مامور نابود کردن سلا‌ح‌های شیمیایی سوریه آمده است که در ماه گذشته در این زمینه پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است و سوریه دیگر امکان تولید این سلا‌ح‌ها را نخواهد داشت.