گروه بین‌الملل- کمیسیون اروپا پیش‌‌بینی خود را از رشد اقتصادی حوزه یورو در سال‌جاری و سال ۲۰۱۵ افزایش داد و اعلام کرد احیای اقتصادی در اروپا«درحال قدرت گرفتن» است. به گزارش بی‌بی‌سی، کمیسیون اروپا پیش‌بینی کرد اقتصاد ۱۸ کشور عضو یورو در سال جاری ۲/۱ درصد و در سال آینده ۸/۱ درصد رشد خواهد کرد. کمیسیون اروپا در هر دو مورد پیش‌بینی خود را نسبت به برآورد قبلی ۱/۰ درصد افزایش داده است. کمیسیون اروپا همچنین پیش‌بینی رشد اقتصادی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا را به اندازه ۱/۰ درصد افزایش داد و اعلام کرد اقتصاد این کشورها در سال جاری ۵/۱ درصد و در سال ۲۰۱۵ معادل ۲ درصد رشد خواهد کرد.

اولی رن، کمیسیونر امور اقتصادی و پولی کمیسیون اروپا، می‌گوید:«احیای اقتصادی درحال قدرت گرفتن است. اکنون وخامت بحران را پشت‌سر گذاشته‌ایم.» با این وجود او هشدار داد که این احیای اقتصادی«نسبتا کم» است. او گفت:«برای قدرتمندتر کردن احیای اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر، باید اصلاحات اقتصادی صورت گیرد.»

کمیسیون اروپا پیش‌بینی رشد آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، را ۱/۰ درصد افزایش داد و اعلام کرد این کشور در سال جاری ۸/۱ درصد و در سال آینده ۲ درصد رشد خواهد کرد. براساس پیش‌بینی این کمیسیون فرانسه، دومین اقتصاد اروپا، در سال جاری با رشد یک درصدی رو به رو خواهد شد، اما ایتالیا تنها ۶/۰ درصد رشد خواهد

کرد.

پیش‌بینی کمیسیون اروپا به وضوح اختلاف بین عملکرد کشورهای مختلف حوزه یورو را نشان می‌دهد. کمیسیون اروپا پیش‌بینی رشد اقتصادی هلند را از ۲/۰ درصد به یک درصد ارتقا داد، اما پیش‌بینی رشد اقتصادی کشورهای قبرس و اسلوونی را کاهش داد.

کمیسیون اروپا در مورد کسری بودجه کشورهای اروپایی نیز پیش‌بینی کرد آلمان در سال جاری و سال آینده به تراز بودجه دست خواهد یافت، اما کسری بودجه اسپانیا در سال ۲۰۱۵ به ۵/۶ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش خواهد یافت. کمیسیون اروپا در مورد فرانسه نیز پیش‌بینی کرد این کشور نخواهد توانست کسری بودجه خود را به کمتر از هدف ۳ درصد برساند. این کشور در سال جاری با کسری بودجه ۴ درصدی و در سال آینده با کسری بودجه ۹/۳ درصدی روبه‌رو خواهد شد.