گروه بین‌الملل- رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا نگرانی خود را درباره بحران فزاینده سیاسی در ونزوئلا اعلام کرد و خواستار دیدار با رهبران دو طرف در سفر قریب الوقوع خود به کاراکاس شد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جیمی کارتر»، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا و یک میانجی‌گر در درگیری‌های گذشته در ونزوئلا در نامه‌ای خصوصی برای نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و انریکه کاپریلس، رهبر مخالفان پیشنهاد خود را برای سفر به این کشور آمریکای لاتین ارائه کرد.

کارتر در نامه خود به کاپریلس با ابراز نگرانی شدید درباره کشته شدن تعدادی در تظاهرات اعتراضی اخیر در ونزوئلا و احتمال بروز ناآرامی‌های بیشتر، اعلام کرد که با هدف کاهش و تسهیل تنش‌ها می‌خواهد با دو طرف درگیر دیدار و با آنها گفت‌وگو کند.

وی نوشت: مخالفان دولت کاراکاس تعهد خود را در انجام اقدامات در راستای محدودیت‌های قانون اساسی و رد خشونت‌ها کاملا مشخص کنند. دولت نیز باید حق تظاهرات اعتراضی صلح آمیز و برقراری عدالت برای معترضان زندانی را تضمین کند.

کارتر که برنده جایزه صلح نوبل است، در ادامه نامه خود نوشت: سخت است زمانی‌که مقامات منتخب از احزاب مخالف احساس خطر و پیگیرد می‌کنند، به حل اختلافات بپردازند.

مرکز کارتر یک ناظر دائم برای انتخابات ونزوئلا بوده است ومذاکرات میانجی‌گرایانه‌ای را میان دولت سوسیالیست‌ و مخالفان در پی کودتای ۲۰۰۲ که برای مدت کوتاهی باعث کناره‌گیری هوگو چاوز، رهبر فقید ونزوئلا شد، برعهده داشت. کارتر ابراز امیدواری کرده است که با کاپریلس و سایر رهبران در جریان سفر ۲۹ آوریل ۲۰۱۴ به کاراکاس دیدار کند و برنامه‌ای سالم را با دولت‌های برزیل و ونزوئلا برقرار سازد.