گروه بین‌الملل- شبکه خبری الجزیره از استعفای نخست‌وزیر و کابینه مصر و تعیین ابراهیم محلب برای تشکیل دولت جدید خبر داد. به گزارش شبکه خبری الجزیره، منابع مصری اعلام کردند که حازم ببلاوی، نخست‌وزیر مصر و اعضای کابینه وی روز گذشته استعفا کردند. بنا به گزارش منابع بلندپایه مصری ابراهیم محلب، وزیر مسکن دولت مستعفی مسوول تشکیل دولت جدید مصر شد و قرار است در این خصوص با عدلی منصور، رئیس‌جمهوری موقت مصر دیدار کند. ابراهیم محلب مسوول تشکیل دولت جدید مصر شد.

به گفته منابع مصری ببلاوی در نشست ۱۵ دقیقه‌ای روز گذشته کابینه درباره اوضاع اقتصادی مصر استعفای خود را اعلام کرد. همچنین حازم الببلاوی در سخنانی در خصوص استعفای دولتش گفت: دولت مسوولیت‌ اداره کشور را پذیرفت اما نه به این خاطر که بهترین قدرت در کشور بود. ما تمام تلاش خود را کردیم تا مصر را از این تونل تنگ خارج کنیم که به‌دلیل فشارهای اقتصادی و تنش‌های سیاسی در این شرایط قرار گرفته است.

نخست‌وزیر مستعفی مصر با بیان اینکه مردم باید از دولت حمایت کنند گفت: مشکلات کم نیست اما دولت گام مهمی را برای سازندگی کشور برداشت. وی افزود: «امنیت به صورت چشمگیری در کشور برقرار شد. پلیس و نیروهای مسلح و دولت تلاش کردند تا نظامی قانونمدار را تشکیل دهند. کشور ما دارای مشکلاتی است اما در مقابله با کسانی که برای کشور خیر را نمی‌خواهند این یک امر طبیعی است. تصمیماتی که دولت اتخاذ کرد نقدهایی در پی داشت اما مهم این است که در پی این تصمیمات، منافع کشور قرار داشت و من می‌خواهم بگویم که دولت با اخلاص ماموریت خود را انجام داد.» حازم الببلاوی گفت: «تصمیمات سیاسی و اقتصادی اتخاذ شده دارای جوانب مهمی بود اما باید به این مساله توجه داشت که فقط مساله خود مصر نیست بلکه کشورهایی در خارج از مصر نیز وجود دارند که بر ما تاثیر می‌گذارند و ما نیز بر آنها تاثیر می‌گذاریم.»