گروه بین‌الملل- اعتماد کسب‌وکارها در آلمان به‌طور غیرمنتظره افزایش یافت و به بالاترین سطح طی دو سال و نیم گذشته رسید. این مساله نشان می‌دهد رشد در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا درحال تقویت شدن است. به گزارش بلومبرگ، شاخص فضای کسب‌وکار مرکز آیفو از ۶/۱۱۰ واحد در ماه ژانویه به ۳/۱۱۱ واحد در ماه فوریه افزایش یافت. این در شرایطی است که ۴۱ اقتصاددان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ افزایش این شاخص به ۵/۱۱۰ واحد را پیش‌بینی کرده بودند.

شاخص شرایط فعلی نیز از ۴/۱۱۲ واحد در ماه ژانویه به ۴/۱۱۴ واحد در ماه فوریه افزایش یافت. اما شاخص انتظارات از ۹/۱۰۸ واحد به ۳/۱۰۸ واحد کاهش یافت.

با این وجود شاخص «زد‌ای‌دبلیو» از اعتماد سرمایه‌گذاران آلمان پس از آنکه در ماه دسامبر به بالاترین سطح طی هفت سال گذشته رسید، در ماه فوریه برای دومین ماه متوالی با کاهش رو به رو شد.

آنالیزا پیازا، کارشناس مرکز نیوج گروپ در لندن، می‌گوید: «گزارش مرکز آیفو تاکید می‌کند که آلمان همچنان موتور رشد حوزه یورو است.»

این در شرایطی است که در فصل چهارم تولید ناخالص داخلی آلمان بیش از پیش‌بینی‌ها یعنی ۴/۰ درصد رشد کرد. دلیل این رشد، افزایش صادرات و سرمایه‌گذاری بر تجهیزات و ساخت و ساز عنوان شد.