گروه بین‌الملل- نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی یک مرد جوان آمریکایی- اسرائیلی را که در زندانی در شمال تل آویو با در اختیار گرفتن یک قبضه اسلحه، به تبادل آتش با نگهبانان اقدام کرده بود به ضرب گلوله کشته‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، ساموئل شینبین، ۳۴ ساله، سال‌ها پیش به جرم قتل در ایالت مریلند آمریکا، در اسرائیل محاکمه و به ۲۴ سال حبس محکوم شده بود. مقامات پلیس اسرائیل می‌گویند که وی با در اختیار گرفتن اسلحه یکی از نگهبانان به تبادل آتش با آنها پرداخته و سه نگهبان را زخمی کرده است. حال یکی از زخمی‌ها بسیار وخیم گزارش می‌شود. در این درگیری، نیروهای امنیتی ضدتروریستی وارد عمل شدند و مهاجم را به ضرب گلوله کشتند.

ساموئل شینبین در سال ۱۹۹۷ در ایالت مریلند متهم شده بود که یک جوان ۱۹ ساله به نام آلفردو انریکه تلو را کشته و جسدش را با اره برقی تکه تکه و دفن کرده است. ساموئل شینبین در آن زمان ۱۷ ساله بود.

او پس از کشف جسد مقتول، به اسرائیل فرار می‌کند و به دلیل آن که پدرش در سال ۱۹۴۴ میلادی در «فلسطین» تحت کنترل بریتانیا به دنیا آمده بود، توانست شهروندی اسرائیل را کسب کند. مقام‌های قضایی آمریکا برای استرداد او سخت تلاش کردند اما اسرائیل درخواست آنها را رد کرد.

این پرونده به بروز تنش کم سابقه‌ای بین دو متحد استراتژیک تبدیل شد به طوری که بعضی از قانونگذاران آمریکایی در آن زمان تهدید کرده بودند که کمک‌های یکجانبه به رژیم صهیونیستی را قطع خواهند کرد.

سرانجام در سال ۱۹۹۹ میلادی یک دادگاه در اسرائیل این آمریکایی- اسرائیلی را به اتهام ارتکاب قتل محاکمه و به ۲۴ سال حبس محکوم کرد. در صورت محاکمه شدن در مریلند، ساموئل شینبین با مجازات حبس ابد مواجه بود.

هنوز روشن نیست که او چطور توانسته است که با وجود تدابیر امنیتی شدید در زندان، به یک قبضه اسلحه دست پیدا کند.