گروه بین‌الملل- محدود کردن اینترنت از سوی دولت اردوغان دوباره مردم ترکیه را به خیابان‌ها آورد. به نوشته روزنامه تودیززمان حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه که در حال مبارزه با رسوایی فساد است، در ماه جاری میلادی قوانینی را برای تقویت کنترل دولت بر اینترنت و دادگاه‌ها تصویب کرده و لایحه‌ای را پیشنهاد داده است که قدرت‌ بیشتری را برای آژانس امنیت ملی لحاظ می‌کند.

به نوشته این روزنامه مخالف دولت، روز شنبه پلیس برای متفرق کردن مردم از گاز اشک‌آور و در نهایت از خودروهای آب‌پاش استفاده کرد. در مقابل مردم با بنرهای بزرگی که روی آن نوشته شده بود «آقای اردوغان اینترنت را از پریز نکش» اعتراض خود را به محدود کردن اینترنت نشان دادند. در همین شرایط معاون نخست‌وزیر ترکیه افشا کرده است که آژانس جاسوسی این کشور مکالمات تلفنی ۲۵۰۰ تن را که اکثرا خارجی هستند استراق سمع می‌کند.
به گزارش «ایسنا»، «بشیر آتالای»، معاون نخست‌وزیر ترکیه گفت: «تا به امروز آژانس اطلاعات ملی ترکیه مکالمات تلفنی ۲۴۷۳ تن را استراق سمع کرده است که بیش از نیمی از این تعداد را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند.»
وی گفت: «برنامه استراق سمع برای افشای مظنونان تروریستی صورت می‌گیرد. تحت قانون جدید این آژانس باید برای هر کدام از اهدافی که قصد جاسوسی از آن را دارد، حکم دادگاه دریافت کند.»