گروه بین‌الملل- فرانسوی‌ها به رهبری روزنامه فیگارو قصد داشتند سفر اولاند به ایالات‌متحده را با یک موضوع تحت تاثیر قرار دهند. ارتباط غیراخلاقی رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده آمریکا با سوپر استار آمریکایی؛ «بیانسه.» صبح روز یکشنبه زمانی که مردم فرانسه از خواب بیدار شدند تا اخبار سفر رئیس‌جمهوری‌شان به آمریکا را پیگیری کنند رادیو فرانسه به نقل از خبرنگار فیگارو اعلام کرد که روزنامه واشنگتن‌پست قرار است روز سه‌شنبه (روز گذشته) خبری منتشر کند تا از ارتباط پنهانی باراک اوباما و بیانسه پرده بردارد. همین موضوع باعث شد که اخبار و عکس‌های غیر‌معمول بیانسه و باراک اوباما در اینترنت به دفعات منتشر شود.

خوشامد‌گویی‌های غیر‌معمول اوباما به بیانسه که شکار عکاسان پاپاراتزی شده بود با تیتر خیانت اوباما به میشله همراه شد و بسیاری به تحلیل این موضوع پرداختند. روزنامه دیلی‌میل یکی از روزنامه‌های تابلویید (زرد) بریتانیا می‌نویسد که در افشای ماجرای باراک اوباما و بیانسه پای عکاسی مطرح است که از رسوایی اخلاقی رئیس‌جمهوری فرانسه پرده برداشته است. «پاسکال روستاین» که عکاس مخصوص «کارلا برونی» همسر سارکوزی است مدعی شده بود که با یکی از خبرنگاران واشنگتن‌پست صحبت کرده و او قول داده است که این موضوع را آشکار کند.

روزنامه واشنگتن‌پست، اما برای تکذیب این موضوع ۴۸ ساعت صبر کرد و پس از گذشت دو روز اعلام کرد که چنین چیزی صحت ندارد. سایت «هالیوود لایف»؛ اما می‌گوید که روزنامه واشنگتن‌پست درواقع نخواسته است که ماجرای بین این دو را فاش کند. با این وجود پاسکال روستاین مدعی شده است که اگر روزنامه واشنگتن‌پست قصد انتشار عکس‌های وی را نداشته باشد وی عکس‌های بیانسه و باراک اوباما را در سایت‌های اینترنتی منتشر خواهد کرد. او مدعی شده است که این عکس‌ها موجی عظیم در دنیای سیاست به راه خواهد انداخت.

بیانسه خواننده‌ای است که در سال ۲۰۰۹ در مراسمی با حضور باراک اوباما با آهنگ «آمریکای زیبا» اعلام کرده بود که با اوباما دوست است و همین دوستی باعث شد که وی در جشن انتخاب مجدد باراک اوباما درحالی‌که رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده به همراه همسر خود می‌رقصید میکروفون به دست شود و ترانه رقص این‌دو را اجرا کند.