گروه بین‌الملل- منابع عراقی از انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در مقابل وزارت خارجه عراق در بغداد خبر دادند. به گزارش «ایسنا»، شبکه خبری اسکای نیوز عربی به نقل از مسوولان عراقی گزارش داد که در انفجارهای زنجیره‌ای در بغداد ۱۶ تن کشته و بیش از ۳۵ تن دیگر زخمی شده‌اند. منابع عراقی اعلام کردند که در یک انفجار، ورودی‌ منطقه الخضراء و در انفجار دیگر وزارت خارجه عراق هدف قرار گرفت. این منابع تاکید کردند: بر اثر انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در پارکینگ خودروها در مقابل وزارت خارجه عراق در بغداد دست کم هفت تن کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند. انفجار دوم که توسط یک انتحاری و با کمربند انفجاری رخ داد و یک رستوران را در نزدیکی ورودی منطقه الخضراء هدف قرار داد، به کشته شدن پنج تن و زخمی شدن ۱۲ تن دیگر انجامید.

یک خودرو بمب‌گذاری شده نیز در نزدیکی میدان «الخلانی» در بغداد منفجر شد که به کشته شدن چهار تن و زخمی شدن هشت تن دیگر انجامید. در تحولی دیگر رئیس پارلمان عراق با هدف دیدار با مقامات ترکیه راهی آنکارا شد.

دفتر ریاست پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، «اسامه النجیفی»، رئیس پارلمان عراق در چارچوب سفری رسمی به ترکیه، وارد آنکارا شد. النجیفی در این سفر با مقامات بلندپایه ترکیه درباره روابط دوجانبه بغداد و آنکارا و راه‌های تقویت هر چه بیشتر مناسبات دو کشور و بحران سوریه و آثار آن برکشورهای منطقه گفت‌وگو خواهد کرد. این در شرایطی است که این سفر، همزمان شده است با اختلافات بین دو کشور که ترکیه خواستار ورود نفت از کردستان عراق است و بغداد بارها مخالفت خود را در این زمینه ابراز کرده است. دولت بغداد می‌گوید که کردستان عراق باید از دولت اجازه صادرات بگیرد و راسا نمی‌تواند نفت خود را صادر کند. با این وجود رئیس پارلمان عراق قرار است در این خصوص با مقامات ترکیه نیز گفت‌وگو داشته باشد.

همچنین بر اساس بیانیه دفتر ریاست پارلمان عراق، النجیفی پس از پایان دیدارش از ترکیه راهی تونس خواهد شد.

النجیفی به دعوت رسمی مصطفی بن جعفر، رئیس مجلس موسسان تونس به این کشور سفر می‌کند. وی در مراسم تصویب قانون اساسی جدید تونس در مجلس موسسان این کشور شرکت خواهد کرد.