گروه بین‌الملل- نظرسنجی‌های اخیر در اسپانیا نشان می‌دهد که ۹۵ درصد از شهروندان این کشور معتقدند فساد مالی در حال گسترش است. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان «ال پائیس»، نظرسنجی‌های اخیر اسپانیا نشان می‌دهد که ۹۵ درصد از شهروندان این کشور معتقدند فساد مالی درحال گسترش است. درپی افشا شدن نتایج این نظر سنجی، بروکسل در بیانیه‌ای به مقامات این کشور درمورد افزایش فساد مالی هشدار داد. حزب «مردم» اسپانیا در سال ۲۰۱۱ به قدرت رسید. این حزب زمانی قدرت را در دست گرفت که بحران اقتصادی در این کشور در حساس‌ترین زمان خود به سر می‌برد، دولت به‌منظور مبارزه با این بحران سیاست‌های ریاضت اقتصادی را در برنامه کار خود قرار داد که این سیاست‌ها نارضایتی‌های بسیاری را در میان مردم به وجود آورد. شهروندان این کشور در اعتراض به این سیاست‌ها روزانه دست به تظاهرات‌های بزرگی می‌زدند.

در میان این نارضایتی‌ها ناگهان روزنامه «ال پائیس» اسناد و مدارکی را مربوط به لوئیس بارسناس، خزانه‌دار سابق این کشور منتشر کرد. این اسناد و مدارک از فساد مالی بسیار بزرگ او و اعضای حزب حاکم این کشور حکایت می‌کند.

ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا، تمامی این اتهامات را رد و اعلام کرد که درخواست شهروندان و اپوزیسیون برای کناره‌گیری از قدرت را نمی‌پذیرد. با وجود گذشت چندین ماه از انتشار این اسناد و رد اتهامات از سوی راخوی، شهروندان این کشور همچنان فساد در این کشور را رو به گسترش دانسته‌اند و خواستار استعفای راخوی هستند.