گروه بین‌الملل- در انفجاری در یک بازار شلوغ در جنوب پایتخت عراق ۱۲ نفر کشته و زخمی شدند. به گزارش «ایلنا» به نقل از سومریه نیوز، یک منبع در پلیس عراق گفت که یک عامل انتحاری خود را در بازاری شلوغ در منطقه «المحمودیه» در جنوب بغداد منفجر کرد.عامل انتحاری به خود کمربند انفجاری بسته بود.

این منبع افزود که در این انفجار تروریستی سه نفر کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.

وی تصریح کرد: در پی این انفجار، نیروهای امنیتی محل حادثه را به محاصره خود درآورد و آمبولانس‌ها برای انتقال قربانیان به محل انفجار فرستاده شدند. از سوی دیگر با ادامه عملیات ارتش عراق در استان الانبار، وزارت دفاع عراق اعلام کرد که نیروهای ارتش موفق شدند شهر الرمادی را به‌طور کامل از عوامل القاعده پاکسازی کنند. به گزارش «ایسنا»، به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ارتش به همراه نیروهای قبایل الانبار و پلیس محلی توانستند در عملیاتی که از روز شنبه آغاز شد آخرین پایگاه گروه تروریستی «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) را در منطقه «الملعب» در شهر الرمادی پاکسازی کنند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح عراق با پشتیبانی مستقیم نیروی هوایی ارتش و با همکاری عشایر الانبار دست به عملیات گسترده و دقیقی زدند که در جریان آن بیش از ۵۰ تروریست وابسته به داعش به هلاکت رسیدند و ۱۳۵ بمب خنثی و هفت خودرو که حامل مسلسل و موتورسیکلت‌های بمب‌گذاری شده بود، منهدم شد.

در همین راستا، ارتش عراق روز یکشنبه دست به حملاتی به شهر فلوجه در استان الانبار زد تا این حملات مقدمه‌ای برای پاکسازی کامل فلوجه از القاعده باشد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع امنیتی برجسته در عراق گزارش داد که دستورهایی برای آغاز حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای به فلوجه صادر شده است تا میزان قدرت افراد مسلح که از چند هفته قبل این شهر را تحت کنترل خود گرفته‌اند، مشخص شود.

در همین حال، شاهدان عینی با بیان اینکه نیروهای دولتی در جنوب فلوجه مستقر هستند، تصریح کردند این شهر تقریبا خالی از سکنه است.

یک منبع امنیتی در عراق نیز در مصاحبه‌ با خبرگزاری رویترز اظهار کرد: نیروهای مستقر در اطراف فلوجه منتظر دستور نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق هستند تا حمله نهایی خود را آغاز کنند.

وی افزود: گرو‌ه‌های مسلح در راه‌های اصلی منتهی به فلوجه بمب‌هایی کار گذاشته‌اند تا به این ترتیب خود را برای حمله زمینی احتمالی نیروهای امنیتی عراق آماده کنند و به همین دلیل ارتش از راه‌های جایگزین استفاده خواهد کرد.