گروه بین‌الملل- وزیر دارایی فرانسه گفت در صورتی که اهداف کاهش کسری بودجه طبق برنامه اجرا شود و رشد اقتصادی به دولت اجازه دهد در سیاست مالی خود تجدیدنظر کند، کاهش مالیات‌ها پیش از سال ۲۰۱۷ آغاز می‌شود. به گزارش «ایسنا» «پی‌یر موسکوویچ» در پاسخ به پرسشی در مورد زمان کاهش مالیات‌ها، به شبکه رادیویی «آر.ام. سی» گفت: کاهش مالیات‌ها برای زمانی بین اکنون و پایان دوران ریاست جمهوری برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: «زمان کاهش مالیات‌ها به رسیدن فرانسه به اهداف صرفه‌جویی تعیین شده از سوی رئیس‌جمهوری این کشور در کنفرانس مطبوعاتی سال نو و همچنین پایداری رشد اقتصادی بستگی دارد.»

وزیر دارایی فرانسه پیش‌بینی کرد در صورتی که اصلاحات اقتصادی برنامه‌ریزی شده برای تقویت رقابت‌پذیری از سوی همه پذیرفته و اجرا شود، رشد اقتصادی در سال جاری میلادی می‌تواند از یک درصد فراتر رود.

به گزارش رویترز، دولت سوسیالیست فرانسه درصدد مذاکره با رهبران تجاری این کشور به‌منظور ساده کردن قوانین مالیاتی پیچیده است. فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه وعده داده است هزینه نیروی کار برای شرکت‌ها را به میزان ۳۰ میلیارد یورو کاهش خواهد داد.