گروه بین‌الملل- کوین کلوز، رئیس رادیو اروپای آزاد می‌گوید که روسیه درخواست تمدید ویزای دیوید ساتر، یک خبرنگار آمریکایی را رد کرده و وی از مسکو اخراج شده است. کلوز در بیانیه‌ای که روز ۱۳ ژانویه منتشر شد، اشاره کرده که سفارت آمریکا در مسکو از اقدام علیه ساتر مطلع شده و یک اعتراض رسمی را تسلیم وزارت امورخارجه روسیه کرده است. وی افزوده است: درخواست سفارت آمریکا از وزارت خارجه روسیه برای توضیح در این زمینه بدون پاسخ مانده است. دیوید ساتر روز دوشنبه درتوئیتر خود نوشت: «همان طور که بعضی از شما ممکن است متوجه شده باشید، من از روسیه اخراج شده‌ام». این روزنامه‌نگار آمریکایی به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفته است که در حال حاضر در لندن به سر می‌برد تا «ببیند که چه باید انجام دهد.»

وی در ماه دسامبر و پس از انفجاری در شهر ولگوگراد روسیه که به مرگ ۳۰ نفر انجامید در یادداشتی برای سی‌ان‌ان نوشت که بازدیدکنندگان از المپیک زمستانی سوچی «پا به یک منطقه جنگی می‌گذارند». ساتر می‌گوید که هنوز مشخص نیست، چه دلیلی باعث اخراج او از روسیه شده است.

به گفته ساتر، ادبیاتی که برای اخراج وی از روسیه به کار برده شده است یادآور دوران جنگ سرد است.

وی از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ به عنوان مشاور رادیو اروپای آزاد در روسیه کار و زندگی می‌کرده است. ساتر برای بخش روسیه این رسانه خبری، تحلیل می‌نوشت. وی همچنین برای سایر وب‌سایت‎های خبری و تحلیلی، مصاحبه می‌کرد و یادداشت می‌نوشت. دیوید ساتر تاکنون سه کتاب درباره روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق نوشته است.