گروه بین‌الملل- سرمای شدید هوا تقریبا نیمی از آمریکا را به منطقه یخ‌زده تبدیل کرد، با ماندن میلیون‌ها آمریکایی در منازل و نرفتن به محل‌ کار، مسافرت یا خرید، نزدیک به ۵ میلیارد دلار خسارت به این کشور وارد شد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، سرمای شدید هوا تقریبا نیمی از ایالات متحده را به منطقه‌ای یخ‌زده تبدیل کرده است.با ماندن میلیون‌ها آمریکایی در منازل و نرفتن به محل کار، مسافرت یا خرید، این مساله نزدیک به ۵ میلیارد دلار خسارت به ایالات متحده وارد کرده است. به گفته ایوان گلد معاون ارشد سازمان فضای کسب‌وکار، درجه حرارت کم سابقه در برخی از مناطق ایالات متحده آمریکا حتی به پایین‌تر از درجه حرارت قطب جنوب رسیده و در شرق کشور نزدیک به ۲۰۰ میلیون نفر را که معادل دو سوم جمعیت این کشور می‌شود، مجبور به خانه‌نشینی کرده است.

او در این باره گفت: ما فکر می‌کنیم، مشکل کوتاه‌مدت خواهد بود، اما به‌دلیل حجم گسترده‌ای از جمعیت که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، برآورد می‌کنیم ۵ میلیارد دلار هزینه به کشور تحمیل شود.

تقاضا برای گاز طبیعی به بالاترین میزان در ۵ سال گذشته رسیده است. از ابتدای هفته قیمت گاز در نیویورک تا ۶۰ دلار در هر یک میلیون بی تی یو (واحد حرارتی انگلیس) افزایش یافته است.

در این میان رستوران‌ها و خطوط حمل و نقل هوایی که ۲۳۸۰ پرواز آنها لغو شده است، بیشترین ضربه را خورده‌اند. کریس داوسی تحلیلگر گلدمن ساکس گفت: سرمای هوا گزارش روز جمعه نرخ اشتغال را نیز تحت تاثیر قرار داده است. فروش خودرو در ماه دسامبر نیز دیگر قربانی سردی هوا بوده است.