گروه بین‌الملل- شورای مخالفان سوریه روز جمعه اعلام کرد در نشست صلح ژنو ۲ که با هدف حل بحران سوریه برگزار می‌شود شرکت نمی‌کند. به گزارش «ایسنا»،‌ به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، شورای مخالفان سوریه، یکی از گروه‌های اصلی ائتلاف مخالفان سوریه در نشستی که روز جمعه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد اعلام کرد در نشست صلح ژنو۲ که قرار است ۲۲ ماه جاری ژانویه (دوم بهمن) برگزار می‌شود شرکت نمی‌کند.

در این نشست که توسط دبیرخانه شورای مخالفان سوریه برگزار شد، حاضران در خصوص موضع این شورا برای شرکت در کنفرانس ژنو۲ گفت‌وگو کردند.

این تصمیم شورای مخالفان سوریه دو روز پیش از نشستی اتخاذ شد که قرار است با حضور ائتلاف مخالفان سوریه و گروه‌های مخالف در خصوص ژنو ۲ برگزار شود و طی این نشست مخالفان درباره مشارکتشان در ژنو۲ تصمیم‌گیری خواهند کرد. احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز روز پنجشنبه با احمد الجربا، رییس ائتلاف مخالفان سوریه و احمد طعمه، نخست‌وزیر موقت مخالفان دیدار و در خصوص آخرین اوضاع سوریه با آنها گفت‌وگو کرد. پیشتر ائتلاف مخالفان سوریه و نظام حاکم در این کشور اعلام کردند که در ژنو۲ شرکت می‌کنند، این در شرایطی است که ائتلاف مخالفان سوریه مشارکت در این کنفرانس را به نبود بشار اسد، (رییس‌جمهوری سوریه) در آینده سیاسی سوریه منوط کرده بود.

کمپین تبلیغات ریاست جمهوری اسد

جمعی از دوستداران بشار اسد با راه‌اندازی کمپینی تحت عنوان «تجدید میثاق» تبلیغات نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری آتی را آغاز کردند. به گزارش پایگاه خبری سوریه‌نیوز،‌ جمعی از حامیان بشار اسد، رییس جمهوری سوریه در یکی از صفحات پایگاه اجتماعی «فیس‌بوک» تحت عنوان «دوستداران بشار اسد» با راه‌اندازی کمپینی با عنوان «تجدید میثاق» تبلیغات برای نامزدی و انتخاب مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری آتی در سوریه را که احتمالا اواسط سال جاری میلادی برگزار شود آغاز کردند. در این صفحه جمعی از حامیان اسد در لاذقیه و دمشق از وی خواستند تا برای انتخابات آتی ریاست جمهوری نامزد شود. کمپین مذکور با شعار «پایداری، مقاومت، پیروزی و بازسازی» فعالیت می‌کند و شامل تصاویری از بشار اسد و شعارهای انتخاباتی از جمله «ای اسد ما جز تو کسی را انتخاب نمی‌کنیم و دوستت داریم» است. فعالیت اسد برای نامزدی مجدد وی پس از آن آغاز شد که در شماری از مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای تلویزیونی اسد اعلام کرده بود که اگر مردم سوریه بخواهند و تمایل داشته باشند در انتخابات نامزد خواهد شد.