گروه بین‌الملل- پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روز گذشته دو موشک از اراضی لبنان به سمت شمال اراضی اشغالی شلیک شده است. به گزارش «ایسنا»، پلیس اسرائیل امروز از شلیک دو موشک از اراضی لبنان به شمال اراضی اشغالی خبر داد و اعلام کرد که پرتاب این موشک‌ها هیچ تلفات جانی به دنبال نداشت. منابع خبری رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که صدای انفجاری مهیب بین دو شهرک در شمال اراضی اشغالی شنیده شده است. یک منبع نظامی در اسرائیل تاکید کرد که به احتمال زیاد صدای انفجار مربوط به موشک «کاتیوشا» باشد. رویترز نیز به نقل از یکی از مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از لبنان پنج موشک شلیک شده که دو مورد آن به شمال اراضی اشغالی اصابت کرده است. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز مدعی شده که این حملات از سوی حکومت لبنان صورت گرفته و ارتش لبنان مسوول این حملات است.

شبکه ۲ تلویزیون رژیم اسرائیل نیز گزارش داد که ارتش دستوراتی را برای ممانعت از نزدیکی کشاورزان به مرزهای لبنان صادر کرده و شهرک «کفرشوبا» در لبنان را در پاسخ به موشک‌های مذکور بمباران کرده است. علاوه‌بر این، شبکه۱۰ تلویزیون این رژیم اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی با پرتاب چهار خمپاره به اراضی لبنان شلیک موشک‌های مذکور را پاسخ داده است. شبکه المیادین در خبری فوری اعلام کرد که تعداد موشک‌های پرتاب‌شده از اراضی لبنان به سمت اراضی اشغالی چهار عدد بود که ۲تای ‌آنها در شمال اراضی اشغالی و ۲ تای دیگر در لبنان سقوط کرده‌اند.

در شرایطی که موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم اسرائیل مدعی شده که این حملات از سوی ارتش لبنان بوده است، تلویزیون اسرائیل می‌گوید که نهادهای امنیتی ذیربط در حال تحقیقات برای شناسایی عاملان یا گروه‌های پرتاب‌کننده این موشک‌ها هستند.

در همین حال، شبکه۱۰ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که ارتش ۲۰خمپاره را در پاسخ به حملات موشکی به سمت منطقه مرجعیون لبنان شلیک کرده است. این درشرایطی است که پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد تعداد خمپاره‌های شلیک‌شده به لبنان از سوی رژیم صهیونیستی ۲۴عدد بوده است.

همچنین ارتش لبنان در حال پاکسازی منطقه‌ای است که موشک‌های مذکور از آنجا به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است. سخنگوی یونیفل نیز اعلام کرد که تماس‌هایی را با طرف‌های لبنانی و اسرائیلی برقرار و دو طرف را به خویشتنداری دعوت کرده است. او افزود: یونیفل به همکاری برای شناسایی عاملان حمله موشکی ادامه می‌دهد.