گروه بین‌الملل- باراک اوباما،رییس‌جمهوری آمریکا، گفت: اقتصاد ایالات متحده با قدرت وارد سال 2014 می‌شود و کسب‌وکارها به سمت ایجاد رشد بیشتر و مشاغل جدید پیش می‌روند.
به گزارش بلومبرگ، اوباما در آستانه سال نو میلادی و پیش از سفر به هاوایی برای گذراندن تعطیلات سال نو، در کنفرانس خبری کاخ سفید گفت:«ما در شرایطی به پیشواز سال آینده می‌رویم که اقتصاد، قوی‌تر از زمانی است که سال را آغاز کردیم.» اوباما همچنین گفت:«در انتظار سالی مملو از پیشرفت برای آمریکا هستیم».
این سخنان رییس‌جمهوری آمریکا همزمان با نشانه‌های رشد قوی اقتصادی ایراد شد. وزارت بازرگانی آمریکا گزارش داد تولید ناخالص داخلی این کشور در فصل سوم با نرخ سالانه ۱/۴ درصد رشد کرده است که سریع‌ترین آهنگ طی حدود دو سال گذشته به شمار می‌رود. اوباما از کنگره خواست مزایای بیکاری را که قرار است در ماه ژانویه منقضی شود، تمدید کند.
این در شرایطی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ پیش‌بینی می‌کنند رشد اقتصادی آمریکا در فصل چهارم کند خواهد شد و به ۵/۱ درصد خواهد رسید.
کاهش محبوبیت اوباما در نظرسنجی سی‌ان‌ان
از سوی دیگر، نظرسنجی انجام شده توسط سی‌ان‌ان نشان می‌دهد محبوبیت اوباما در ماه دسامبر به ۴۱ درصد یعنی کمترین سطح از زمان ریاست‌جمهوری او رسیده است. میزان محبوب نبودن اوباما همچنان در سطح ۵۶ درصد قرار دارد که بالاترین میزان در نظرسنجی سی‌ان‌ان است.
پس از انتخاب مجدد اوباما در انتخابات سال ۲۰۱۲، میزان محبوبیت او در نظرسنجی سی‌ان‌ان در ماه ژانویه در رقم ۵۵ درصد بود. این میزان تا ماه مه در نظرسنجی سی‌ان‌ان و دیگر نظرسنجی‌های ملی بین بالای ۴۰ تا کمتر از ۵۰ درصد بود. اما به دلیل مساله جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی و برنامه بهداشت و درمان محبوبیت اوباما در ماه‌های بعد به طور مستمر کاهش یافت. براساس این نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد، ۴۰ درصد مردم اوباما را تایید نمی‌کنند، زیرا سیاست‌ها و اقدامات او را بسیار لیبرال می‌دانند و ۱۲ درصد می‌گویند رییس‌جمهوری را تایید نمی‌کنند زیرا سیاست‌ها و اقدامات او به اندازه کافی لیبرال نیست.
از سوی دیگر، سه چهارم دموکرات‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند، اقدامات رییس‌جمهوری را تایید می‌کنند اما از هر پنج نفر یک نفر عملکرد او را تایید نمی‌کند. محبوبیت اوباما درمیان افراد مستقل ۳۲ درصد و درمیان جمهوریخواهان تنها ۸ درصد است. علاوه بر نظرسنجی سی‌ان‌ان، در دیگر نظرسنجی‌های انجام شده توسط شش گروه غیرحزبی طی دو ماه گذشته، محبوبیت اوباما به کمترین سطح رسیده است.
محبوبیت جورج دبلیو بوش نیز در دسامبر سال ۲۰۰۵ در نظرسنجی سی‌ان‌ان به ۴۱ درصد رسیده بود. محبوبیت بیل کلینتون در دسامبر سال ۱۹۹۷، ۵۶ درصد و محبوبیت رونالد ریگان در دسامبر سال ۱۹۸۵، ۶۳ درصد بود.