گروه بین‌الملل- «هیچ مدرک مستندی وجود نداشت تا بتوانیم پرونده را مفتوح نگه داریم»؛ این جمله از زبان رییس پلیس انگلستان باعث شد تا برای همیشه پرونده قتل پرنسس دایانا بسته شود. به نوشته سی ان‌ان رییس پلیس انگلستان می‌گوید که هیچ مدرک قابل قبولی وجود نداشت که نشان دهد نیروهای نظامی ارتش بریتانیا در قتل دایانا دست داشته‌اند. پیش از او نیز راننده دایانا و فردی که گفته می‌شد با او در ارتباط بوده از مظنونان به قتل دایانا معرفی شده بودند. دایانا ۱۶ سال پیش در تصادفی مشکوک در پاریس کشته شد. پلیس احتمال می‌دهد که دایانا به طور هوشمندانه‌ای به قتل رسیده است. در بیانیه‌ای که اسکاتلندیارد انگلیس درباره بسته شدن پرونده قتل دایانا منتشر کرد آمده است: «هیچ مدرکی وجود ندارد که در قتل دایانا نیروی هوایی این کشور دخیل بوده باشد». در این خصوص عده‌ای از نیروهای خدمات هوایی ارتش این کشور به عنوان مظنون بازداشت شده بودند که پس از مدتی آزاد شدند. برای نخستین بار یک روزنامه بریتانیایی در مقاله‌ای فاش کرده بود که نیروی هوایی این کشور احتمالا در قتل دایانا دست داشته است. در این راستا در یک دادگاه، از برخی سربازان نیروهای هوایی این کشور سوالاتی پرسیده شده بود که احتمال قتل توسط نیروی هوایی این کشور را تقویت کرده بود. پرنسس دایانا در

۱۶ اوت سال ۱۹۹۷ در حالی که به همراه فردی به نام «دودی الفاید» مصری بوده است در تصادف کشته شد. این در شرایطی است که «دودی الفاید» و راننده او «هنری پال» نیز کشته شدند. گفته می‌شود که دایانا قصد داشته است که با دودی الفاید که یک تاجر مسلمان مصری بود ازدواج کند.

برخی گمانه‌زنی‌ها بر این امر استوار است که نیروهای اطلاعاتی بریتانیا در قتل او دست داشته‌اند و قصد آنها بر این بوده است که از ازدواج دایانا با دودی الفاید جلوگیری به عمل آورند.

گفتنی است پرنسس دایانا در سال ۱۹۹۵ در یک برنامه تلویزیونی در بی بی سی پرده از نگرانی‌ها و مشکلات درونی خانواده برداشت و از فشارهای رسانه‌ای و اجتماعی که بر وی بود گلایه کرد. وی علت به وجود آمدن این مشکلات را کامیلا پارکر بیان کرد و گفت که در این ازدواج سه نفر حضور داشتند. وی همچنین چارلز را در مورد این مساله مقصر دانست. به همین خاطر است کامیلا از شوهرش جدا شد. این موجب دشمنی بیشتر دایانا و کامیلا شد و سرانجام کتابی با عنوان «دایانا:داستان واقعی‌اش» و به دنبال آن «دروازه کامیلا، غارتگر خانه‌ها» منتشر شد که در آن به بدگویی و روابط عاشقانه و مشکلات زندگی این دو نفر پرداخته شده بود.

سرانجام دایانا و چارلز در ۲۸ اوت ۱۹۹۶ با پیشنهاد ملکه رسما از هم طلاق گرفتند. با این کار عنوان سلطنتی دایانا قدری پایین آمد اما چون وی مادر دو تن از شاهزادگان بود تا آخر عمر به عنوان یکی از اعضای خانواده سلطنتی باقی‌ماند و لقب پرنسس ولز را حفظ کرد.