گروه بین‌الملل- وزیر امور خارجه آمریکا امروز بار دیگر به منظور دیدار با مقامات فلسطینی و اسرائیلی به کرانه باختری و تل‌آویو می‌رود.
به گزارش «ایسنا»، وزارت خارجه ‌آمریکا اعلام کرد، جان کری، امروز به منظور دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به اراضی اشغالی و کرانه باختری سفر می‌کند. این سفر تنها چند روز پس از سفر پیشین کری به اراضی اشغالی و دیدارش با مقامات فلسطینی و اسرائیلی صورت می‌گیرد. همچنین سفر مذکور در چارچوب سفرهای وزیر امور خارجه آمریکا به کشورهای آسیایی انجام خواهد شد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام این خبر تاکید کرد که واشنگتن برای رسیدن به توافق نهایی میان فلسطین و اسرائیل و نه توافق مرحله‌ای یا موقت تمایل دارد. سفر جان کری به اراضی اشغالی و کرانه باختری نهمین سفر او به منطقه از ماه مارس است. کری عصر امروز واشنگتن را به مقصد قدس ترک می‌کند و قرار است در آنجا با نتانیاهو درباره مذاکرات صلح و پرونده هسته‌ای ایران دیدار و گفت‌وگو کند. کری روز جمعه نیز با محمود عباس در رام‌الله دیدار خواهد کرد.

مخالفت رهبران فلسطینی با پیشنهادهای واشنگتن
رهبران فلسطینی ضمن اعلام مخالفت با طرح‌های امنیتی وزیر خارجه آمریکا و تصمیم اخیر او برای به تاخیر انداختن عملیات آزادی سری سوم اسیران فلسطینی تاکید کردند پیشنهادهای کری مخالف قوانین بین‌المللی است و به شکست تلاش‌ها برای برقراری صلح می‌انجامد. به گزارش «ایسنا»، تشکیلات خودگردان فلسطین با انتقاد از پیشنهادهای اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر ابقای نیروهای نظامی اسرائیل در منطقه «غور اردن»، نسبت به فروپاشی تلاش‌ها برای برقراری صلح در منطقه هشدار داد.
یاسر عبد ربه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: «ایده‌های «امنیتی» که جان کری طی سفر اخیرش به قدس ارائه داد، با قوانین بین‌المللی تناقض دارد و تلاش‌ها برای برقراری صلح را به شکست می‌کشاند.» او تاکید کرد: «افکار کری به بن بست و شکست کامل می‌انجامد زیرا که او به شدت به آرمان‌های فلسطینی‌ها توهین می‌کند.» جان کری در سفر اخیرش پیشنهاد داده بود که نیروهای نظامی اسرائیل در منطقه «غور اردن» واقع در شمال کرانه باختری باقی بمانند اما تشکیلات خودگردان فلسطین با این مساله مخالف است.