گروه بین‌الملل- نرخ بیکاری در منطقه یورو به مراتب بالاتر از نرخ هدف‌گذاری شده بانک مرکزی اروپا و نرخ تورم در کشورهای عضو این منطقه پایین‌تر از نرخ هدف‌گذاری شده گزارش شده است. به گزارش یورو نیوز، معضل بیکاری در میان جوانان اروپایی رو به گسترش است. در ماه اکتبر نرخ بیکاری در میان جوانان به ۴/۲۴ درصد افزایش یافت و تعداد جوانان بیکار به سه میلیون و ۵۷۷ هزار نفر رسید. این در شرایطی است که نرخ بیکاری در میان جمعیت فعال دراروپا اندکی کاهش یافت و به ۱/۱۲ درصد رسید. به این ترتیب نوزده میلیون و ۲۹۸ هزار نفر در این منطقه بیکارند. نرخ هدف‌گذاری شده از سوی بانک مرکزی اروپا برای بیکاری در منطقه یورو ده درصد است.

این در شرایطی است که نرخ تورم در سال‌جاری تاکنون به نه دهم درصد رسید، اندکی بیشتر از نرخ تورم در ماه اکتبر که تنها هفت دهم درصد و به مراتب پایین‌تر از دو درصد نرخ تورم هدف‌گذاری شده از سوی بانک مرکزی اروپا بود.

بانک مرکزی اروپا با اجرای سیاست‌های پولی انبساطی در تلاش است ضمن کاهش نرخ بیکاری به کشورهای بحران‌زده منطقه یورو برای خروج از بحران و به حداقل رساندن کسری بودجه‌شان یاری رساند و رشد اقتصادی را به منطقه بازگرداند. سیاستی که به اعتقاد کارشناسان، در مورد مهار روند رو به رشد بیکاری چندان موفق عمل نکرده‌اند.