گروه بین‌الملل- رییس‌جمهوری سوریه با بیان اینکه کشورش با جنگ جهانی روبه‌رو است تاکید کرد: ادامه حمایت‌های عربستان و کشورهای دیگر از گروه‌های تروریستی حل بحران سوریه را به تاخیر می‌اندازد. به گزارش «ایسنا»، به نقل از سایت اینترنتی النشره، بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه در دیدار با هیاتی از احزاب سیاسی کشورهای عربی تاکید کرد: ادامه حمایت‌های عربستان و سایر کشورهای شناخته شده از گروه‌های تروریستی حل بحران سوریه را به تاخیر می‌اندازد.

وی افزود: دولت سوریه بیش از هر زمان دیگری در مبارزه با تروریسم و جنگ علیه این معضل پیشروی داشته است.

اسد همچنین تاکید کرد: مسوولان دمشق در صورتی که هدف از برگزاری ژنو۲ انتقال قدرت باشد به ژنو نخواهند رفت. رییس‌جمهوری سوریه همچنین در این دیدار که در حاشیه کنفرانس احزاب عرب و ۱۰ روز قبل در سوریه برگزار شد، درباره اوضاع داخلی کشورش نیز صحبت کرد. وی درباره آنچه در سوریه رخ می‌دهد گفت: ما امروز با جنگی جهانی روبه‌رو هستیم و باید در مرحله اول برپایداری خود استوار باشیم و این چیزی است که ما در سال اول آغاز این جنگ‌ آن را انجام دادیم و در حال حاضر به مرحله پیروزی بر دشمن منتقل شده‌ایم. اسد در ادامه گفت: بهترین زمان برای پایان دادن به بحران سوریه زمانی است که حمایت‌ها از گروه‌های تروریستی مسلح از سوی کشورهای اصلی حمایت‌کننده در منطقه متوقف شود. از سوی دیگر مدیر کل سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد که این سازمان تعداد بازرسان خود را در سوریه دو برابر خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری عربی پرس، احمد اوزومجو، مدیر کل سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی عنوان داشت: با توجه به افزایش چشمگیر اقداماتی که باید ظرف هفته‌های آتی در سوریه صورت بگیرد، سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تصمیم گرفته تعداد نیروهای بیشتری را به دمشق اعزام کند.

مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی گفت که این سازمان تعداد بازرسان را به حدود ۳۰ تن می‌رساند. وی تصریح کرد که علت این اقدام این است که باید اقدامات گوناگونی در مناطق مختلف صورت بگیرد که از جمله این اقدامات جمع‌آوری مواد شیمیایی، جمع‌آوری نمونه‌های آزمایشگاهی و نظارت بر عملیات بارگیری و خالی کردن مواد برای خارج کردن آنها از سوریه است. سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد: آمریکا مسوولیت از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه در دریا را بر عهده خواهد داشت. به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی دیروز (شنبه) اعلام کرد: دولت آمریکا ماموریت از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه در دریا را بر عهده خواهد داشت. پیش از این نیز شبکه خبری الجزیره اعلام کرده بود که بیش از ۲۰ شرکت برای از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه با یکدیگر رقابت می‌کنند. شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز پیش‌تر گزارش داد، سلاح‌های شیمیایی سوریه در دریا و روی یک کشتی پشتیبانی نیروی دریایی آمریکا نابود خواهد شد.