گروه بین‌الملل- پلیس هند اعلام کرد، دست‌کم شش بمب در نزدیکی مکانی که ده‌ها هزار تن از حامیان حزب «بهاراتیا جاناتا» برای شنیدن سخنرانی نامزد مخالف نخست‌وزیری در پاتنا، واقع در شرق هند گردهم آمده بودند، منفجر شد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این انفجارها که کمی پس از ورود نارندرا مودی، نامزد مخالف برای نخست‌وزیری صورت گرفت، پنج مرد کشته و پنج تن زخمی شدند. مودی برای مبارزات انتخابات پارلمانی که تابستان آتی برگزار می‌شود به این شهر آمده بود. یکی از ماموران پلیس در مکالمه‌ای تلفنی با خبرگزاری رویترز گفت: گزارش‌هایی از انفجار شش بمب در نزدیکی میدان گاندی، محل سخنرانی وجود دارد. صبح نیز انفجاری در خط راه آهن این شهر صورت گرفت. تمامی این انفجارها از شدت کمی برخوردار بودند اما در پی این انفجارها پنج تن زخمی شدند که همه آنها در بیمارستان پاتنا تحت درمان قرار دارند.

از زمانی که مودی به عنوان نامزد حزب بهاراتیا جاناتا مبارزات انتخاباتی خود را برای برکناری ائتلاف حاکم آغاز کرده‌ است، این نخستین موج ناآرامی‌ها محسوب می‌شود.

انتخابات نخست‌وزیری باید تا ماه مه انجام شود. منتقدان می‌گویند، مودی که سروزیر ایالت گوجرات است از یک برنامه پارتیزانی پیروی می‌کند و وی را به چشم‌پوشی از حمله به مسلمانان در سال ۲۰۰۲ میلادی در ولایت گوجرات متهم می‌کنند. مودی این اتهامات را رد کرده و دادگاه‌ عالی وی را از هر گونه مسوولیتی مبرا دانست. این نامزد انتخاباتی از پشتیبانی هندوهای تندرو بهره‌مند است. در ماه سپتامبر نیز بین مسلمانان و هندوها درگیری زخ داد که به کشته شدن ۳ نفر منجر شد.

گفتنی است درباره این بمب‌گذاری یکی از ماموران پلیس می‌گوید: پلیس پیش از این تجمع در وضعیت هشدار قرار داشت. ما محدودیت رفت و آمد خودروها را در نزدیکی محل این تجمع اعمال کرده‌ بودیم. در مورد این مساله دولت هیچ غفلت و کوتاهی نکرده بود. با این حال مدیریت چنین تجمع گسترده‌ای بسیار سخت است.