گروه بین‌الملل- خبری شوک آور که نه تنها مردم داخلی ونزوئلا را بهت زده کرد بلکه در رسانه‌های بین‌المللی نیز این خبر در صدر عنوان ها قرار گرفته است؛ تاسیس معاونت «شادی اجتماعی» در ونزوئلا است. به نوشته روزنامه «تلگراف»، مادورو در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که دولت او در پی تاسیس معاونت شادی اجتماعی است. او اعلام کرد که این معاونت را به افتخار هوگو چاوز، رییس جمهوری سابق این کشور و سیمون بولیوار انقلابی معروف قاره آمریکا برقرار کرده و به افتخار آنها چنین نامی برای آنها برگزیده است. این در شرایطی است که یکی از شهروندان ونزوئلا در فیس‌بوک نوشته است که توالت‌های این شهر با کمبود شیر آب و دستمال کاغذی روبه‌رو است و در این وضعیت مادورو اقدام به تاسیس چنین معاونتی کرده است.

از دیگر سو تورم در این کشور بر اساس آمارهای ارائه شده نزدیک به ۵۰ درصد است که گفته می‌شود دلار آمریکا در بازارهای سیاه این کشور به ۷ برابر قیمت فروخته می‌شود.

تاسیس این معاونت به طور گسترده در خیابان‌ها و رسانه‌های اجتماعی باعث استهزا و مضحکه شده است. «ویکتور ری»، میوه فروشی در کاراکاس گفت: هم اکنون آماده‌ایم تا مادورو معاونت مشروبات الکلی را تاسیس کند و با این کار باعث شادی من و تمام افرادی که از مشروبات الکلی استفاده می‌کنند، بشود. این در شرایطی است که سایر رسانه های بین‌المللی نیز به تاسیس این معاونت واکنش نشان داده‌اند.

سایت «ریکوئست مور» می‌نویسد که این کمدی به نظر برای رفع فقر و برقراری برابری و عدالت تاسیس شده است. به گفته کارشناسان مادورو رفتارهای عجیب و غریب را از هوگو چاوز تقلید می‌کند.

او در کمپین انتخاباتی سال گذشته‌اش در گردهمایی طرفدارانش اعلام کرده بود که هوگو چاوز، رییس جمهوری فقید این کشور به شکل بلبل در خواب او ظاهر شده و با صوت بلبلی با او سخن گفته است.