گروه بین‌الملل- مقام‌های عراقی می‌گویند: موج جدیدی از بمب‌گذاری در چندین شهر عراق دست کم ۴۰ کشته به جای گذاشته است. در اغلب این حمله‌ها محله‌های شیعه نشین مورد هدف قرار گرفته‌اند.به گزارش بی‌بی‌سی، مرگبارترین حمله در شهر حله در جنوب بغداد روی داد که پس از انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده دست کم ۱۵ نفر جان باختند. بمب‌های دیگری در بغداد، بصره، ناصریه و کربلا منفجر شدند.در ماه‌های اخیر خشونت‌های قومی و مذهبی در عراق بالا گرفته و به بیشترین میزان خود از سال ۲۰۰۸ میلادی رسیده است.

پلیس عراق می‌گوید در شهر حله که در ۹۵ کیلومتری بغداد قرار دارد، دو خودروی بمب‌گذاری شده همزمان در نزدیکی یکی از شلوغ‌ترین بازارهای شهر منفجر شدند. ابو احمد، صاحب یک مغازه سبزی فروشی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت زمانی که بمب‌ها منفجر شدند، وی برای کاری از مغازه خود خارج شده بود.

او گفت زمانی که به مغازه بازگشت با جسد خونین پسرش که در کنار دیگر اجساد قرار داشت روبه‌رو شد.به گفته او هیچ اثری از مغازه‌اش باقی نمانده است.

حملات دیگر روز یکشنبه در عراق عبارتند از:

در اسکندریه که در ۵۰ کیلومتری بغداد قرار دارد، بمبی در یک پارکینگ منفجر شد که به کشته شدن ۴ نفر و زخمی شدن ۹ نفر انجامید.

بمب دیگری در یک منطقه صنعتی در کربلا منفجر شد و دست کم ۴ نفر کشته شدند.

در شهر شیعه‌نشین کوت ۹ نفر و در شهرهای بصره و ناصریه ۸ نفر کشته شدند.یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی کاروان رییس شورای ناحیه سنی نشین اعظمیه در بغداد منفجر شد.

سه نفر از نیروهای امنیتی در این حمله کشته شدند. دو نفر دیگر نیز در پی انفجار بمبی که در ناحیه غربی بغداد منفجر شد کشته شدند. این در شرایطی است که در روزهای جمعه و شنبه گذشته نیز بمب‌گذاری‌های متعدد جان دست کم ۵۰ نفر را گرفت. در هفته‌های اخیر نیروهای امنیتی عراق اعلام کرده‌اند که در برنامه‌های عملیاتی صدها نفر را که گفته می‌شود از اعضای القاعده هستند در بغداد و اطراف آن دستگیر کرده‌اند. دولت عراق این عملیات را «انتقام شهدا» نامیده است.