گروه بین‌الملل- یکی از بزرگ‌ترین کالج‌های انگلیس که استفاده از روبنده برای دانشجویان دختر را ممنوع کرده بود به دنبال امضای طوماری توسط دانشجویان علیه این قانون، آن را لغو کرد. به گزارش «ایسنا»،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات کالج مترو پولیتن بیرمنگام انگلیس اعلام کردند سیاست خود را تغییر داده‌اند تا به افراد اجازه دهند، لباس‌های شخصی نشان‌دهنده ارزش‌های فرهنگی خود را بپوشند. این کالج‌ پیش‌تر اعلام کرده بود که استفاده از هرگونه لباس‌های پوشاننده صورت توسط دانشجویان اعم از کلاه، نقاب و... ممنوع است و صورت‌های آنها باید قابل مشاهده باشد.

این قانون عملا پوشیدن روبنده توسط دانشجویان مسلمان دختر را ممنوع کرد چنین سیاستی ابتدا با حمایت دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس مواجه شد. سخنگوی دیوید کامرون اظهار داشت به اعتقاد وی نهادهای آموزشی باید بتوانند سیاست‌های پوشش یونیفورم آموزشی مختص به خود را تنظیم و اعمال کنند.

اما به دنبال این سیاست دانشجویان علیه آن اقدام و ۹ هزار نفر طوماری را برای لغو آن امضا کردند ضمن آنکه صدها دانشجو نیز علیه این ممنوعیت روز جمعه دست به اعتراض زدند. آیرون کایلی، یکی از سازمان‌دهندگان طومار گفت: این ممنوعیت نقض کامل حق آزادی مذهبی و آزادی ابراز فرهنگی و همچنین زیر پا گذاشتن حق انتخاب پوشش برای زنان است.

این کالج انگلیسی آموزش‌های دانشگاهی برای سنین ۱۶ سال به بالا ارائه می‌دهد.