گروه بین‌الملل- تولیدات کارخانه‌ای حوزه یورو در ماه اوت بیشتر از برآوردهای اولیه رشد کرد،زیرا احیای اقتصادی ۱۷ کشور عضو این حوزه درحال تسریع شدن است. به گزارش بلومبرگ، مرکز مارکیت اکونومیکس دیروز،دوشنبه، اعلام کرد: شاخص خرید مدیران در بخش تولیدی از ۳/۵۰ واحد در ماه ژوئیه به ۴/۵۱ واحد در ماه اوت افزایش یافته است. این میزان بیشتر از برآورد اولیه ۳/۵۱ واحد است. سطح بیش از ۵۰ واحد نشان‌دهنده رشد است. از زمان خروج حوزه یورو از طولانی‌ترین رکود خود، آمار اقتصادی خوشایندی درباره این حوزه منتشر شده است. اعتماد اقتصادی در ماه اوت به بالاترین سطح دو ساله رسیده، شاخص استوکس ۶۰۰ طی دو ماه اخیر ۵ درصد رشد کرده و ارزش یورو دربرابر دلار ۸/۱ درصد افزایش یافته است.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد مارکیت، در مورد گزارش این مرکز می‌گوید: «سیاست‌گذاران از این آمار قوت قلب می‌گیرند، این آمار نشانه‌ای از تقویت احیای اقتصادی حوزه یورو است. اما بی‌میلی شرکت‌ها در استخدام حاکی از آن است که هنوز راهی طولانی درپیش است تا احیای اقتصادی موجب بهبود بازار کار شود.»

مرکز مارکیت در گزارش دیگری اعلام کرد به دلیل افزایش سفارشات جدید، تولید کارخانه‌ای در ایتالیا در ماه اوت با سریع‌ترین آهنگ طی ۲۸ ماه گذشته رشد کرده است.

بخش تولیدی اسپانیا هم در ماه اوت برای نخستین‌بار طی بیش از دو سال گذشته رشد کرده است. ماریانو راخوی، نخست‌وزیر این کشور، پیش‌بینی کرده است صادرات موجب خروج اقتصاد اسپانیا از رکود در سال جاری خواهد شد. آمار بخش تولیدی این پیش‌بینی را تایید می‌کند.

این در شرایطی است که اروپا همچنان با میراث بحران بدهی‌ها ازجمله نرخ بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند. نرخ بیکاری در ماه ژوئیه به رکورد ۱/۱۲ درصد رسید و بیکاری جوانان به ۲۴ درصد افزایش یافت.

بیکاری مانعی بر سر راه احیای اقتصادی حوزه یورو است و همین مساله باعث شده است اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ پیش‌بینی کنند اقتصاد این حوزه در فصل سوم ۱/۰ درصد رشد خواهد کرد. تحلیلگران براین باورند که میزان بیکاری تا سال ۲۰۱۵ به کمتر از ۱۲ درصد نخواهد رسید.