گروه بین‌الملل- اعتماد سرمایه‌گذاران آلمانی در ماه اوت بیش از انتظار اقتصاددانان رشد کرد. این در شرایطی است که احیای بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به خروج حوزه یورو از طولانی‌ترین رکود خود کمک می‌کند. به گزارش بلومبرگ، زد‌ایی‌دبلیو که مرکز تحقیقات اقتصادی در حوزه اروپا است، اعلام کرد شاخص انتظارات سرمایه‌گذاران و تحلیلگران این مرکز از ۳/۳۶ واحد در ماه ژوئیه به ۴۲ واحد در ماه اوت جهش کرده است. این در شرایطی است که ۴۲ اقتصاددان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ افزایش این شاخص را به ۹/۳۹ واحد پیش‌بینی کرده بودند. از سوی دیگر، براساس برآوردهای دولت، احتمالا رشد اقتصادی آلمان در فصل دوم بیشتر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود و این مساله به خروج ۱۷ کشور حوزه یورو از شش فصل بحران کمک خواهد کرد. این مساله به همراه تسریع رشد اقتصادی در ایالات متحده و افزایش صادرات چین، نشانه‌هایی هستند که از احیای اقتصاد جهان حکایت دارند. آلین شویلینگ،اقتصاددان ارشد ای‌بی‌ان آمرو بانک، در این‌باره می‌گوید: «آمار بهتر از انتظار از طرف چین و ایالات‌متحده نشان‌دهنده اعتماد سرمایه‌گذاران است. همچنین، زیرساخت‌های اقتصادی آلمان سالم است و این مساله به رشد اقتصادی دیگر کشورهای اروپایی کمک می‌کند. اما هنوز این خطر وجود دارد که بحران بدهی‌ها دوباره شعله‌ور شود.»

وزارت اقتصاد آلمان برآورد کرده که اقتصاد این کشور در فصل دوم حدود ۷۵/۰ درصد رشد کرده است. اما در نظرسنجی انجام شده از ۴۷ اقتصاددان، آنان رشد ۶/۰ درصدی را پیش‌بینی کرده‌اند. دفتر آمار فدرال آلمان ارقام رشد اقتصادی این کشور را امروز،چهارشنبه، منتشر می‌کند.

در شرایطی که بخشی‌هایی از جنوب اروپا همچنان در رکود به سر می‌برند و در حوزه یورو از هر چهار جوان یک نفر بیکار است، در آلمان تولیدات صنعتی،سفارشات کارخانه‌ای و صادرات همگی در ماه ژوئن رشد کردند و اعتماد کسب و کارها برای سومین ماه در ماه ژوییه افزایش یافت. بانک مرکزی آلمان- بوندس‌بانک- پیش‌بینی می‌کند اقتصاد این کشور در سال جاری ۳/۰ درصد و در سال ۲۰۱۴، ۵/۱ درصد رشد خواهد کرد. این در شرایطی است که بانک مرکزی اروپا انتظار دارد اقتصاد حوزه یورو در سال جاری ۶/۰ درصد کوچک شود و در سال آینده ۱/۱ درصد رشد کند.