ایرنا- سازمان تجارت خارجی ژاپن، اعلام کرد: نا آرامی‌های اخیر در برمه تاثیر منفی را برای حضور شرکت‌های خارجی و فعالیت‌های تجاری ژاپن در این کشور برجای گذاشت.

تلویزیون سراسری ژاپن(ان.اچ.کی) روز دوشنبه گزارش داد: جترو بر اساس تحقیقاتی که به‌تازگی از ۶۰شرکت ژاپنی که در برمه دارای دفتر و یا کارخانه هستند، انجام داده است. به گزارش ایرنا به نقل از «ان.اچ.کی»، این شرکت ها، شامل شرکت‌های تجاری و بازرگانی و تولیدکنندگان پوشاک ژاپنی که در برمه فعالیت دارند، می شود.

این تحقیقات نشان داده است که برخی شرکت‌های ژاپنی یا فعالیت کارخانه‌های خود را در برمه متوقف کرده و یا ساعات فعالیت این کارخانه‌ها را کاهش داده‌اند.

به گزارش «ان.اچ.کی»، تردد کشتی‌های تجاری میان دو کشور نیز با تاخیر مواجه شده که این مساله بر روند واردات مواد خام از سوی برمه و صادرات محصولات تولیدی توسط این کشور به ژاپن تاثیر گذاشته است.

براساس تحقیقات انجام شده از سوی جترو، آژانس‌های مسافرتی نیز اعلام کرده‌اند که شمار زیادی از تجار و گردشگران ژاپنی سفر خود به برمه را به دنبال ناآرامی‌های اخیر در این کشور، لغو کرده‌اند.

سازمان تجارت خارجی ژاپن در ادامه یادآور شد، در صورتی که روند ناآرامی های سیاسی در برمه ادامه یابد، احتمالا تاثیرات اقتصادی زیادی بر روی شرکت‌های ژاپنی بر جای خواهد گذاشت.

در جریان تظاهرات اخیر مردمی در برمه جمعی از شهروندان این کشور از جمله یک خبرنگار عکاس ژاپنی توسط نیروهای امنیتی برمه کشته و جمعی دیگر مجروح شدند.