ایسنا- صدها عراقی در اعتراض به تلاش آمریکا جهت ساخت دیواری در غرب بغداد دیروز دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، ‌صدها عراقی در منطقه الوشاش در غرب بغداد با شرکت در این تظاهرات و سر دادن شعارهایی این اقدام آمریکا را محکوم کردند. تظاهرکنندگان با در دست گرفتن پرچم عراق تاکید کردند که نه دیوار می‌خواهند و نه خواهان حضور اشغالگران هستند.

یکی از تظاهرکنندگان عراقی شرکت‌کننده در این تظاهرات تاکید کرد: اشغالگران با ساخت این دیوار قصد دارند ساکنان این منطقه را تحت محاصره قرار دهند.

از سوی دیگر، صدها تن دیگر از ساکنان بغداد نیز با برپایی تظاهراتی جداگانه طرح کنگره آمریکا مبنی‌بر تقسیم عراق به سه منطقه شیعه، سنی و کردنشین را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که با تلاش حزب‌‌ا... عراق به رهبری مثال الآلوسی در میدان الفردوس این شهر برگزار شد، از احزاب سیاسی عراق خواستند تا با طرح مذکور مخالفت کرده و آن را محکوم کنند.

تظاهر‌کنندگان عراقی با سر دادن شعارهایی نسبت به سکوت در برابر این طرح خطرناک کنگره آمریکا هشدار دادند.

هزاران عراقی مقیم سوریه نیز با برپایی تظاهراتی اعتراض آمیز در منطقه السیده زینب در جنوب دمشق ضمن اعتراض به طرح کنگره آمریکا مبنی‌بر تقسیم عراق تاکید کردند: اختلافات سیاسی موجود بین عراقی‌ها این فرصت را به طرف‌های خارجی داده تا از آن برای دخالت در امور عراق و تعیین سرنوشت آنها استفاده کنند.

برخی از شخصیت‌های سیاسی، ادبی و شیوخ عشایر عراقی مقیم سوریه با ایراد سخنرانی طرح تقسیم را محکوم کرده و عنوان داشتند که عراقی‌های داخل و خارج عراق جهت حفظ وحدت تلاش می‌کنند و به کسی اجازه نمی‌دهند که با سرنوشت آنها بازی کنند.

شاخه شورای مرکزی شیوخ عشایر عراق در دمشق نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن طرح کنگره آمریکا دولت عراق و احزاب سیاسی این کشور را مسوول حفظ وحدت عراق و حمایت از امنیت و ثبات آن دانستند.