این جوابیه از سوی شرکت ستاره ایران در پاسخ به رپرتاژی که در تاریخ ۴/۶/۸۶ در این صفحه به چاپ رسیده ارسال شده است.

احتراما، پیرو چاپ مطلبی تحت عنوان، حکایت آب‌گرفتگی بنز ۳۰۰میلیون تومانی! در شماره چهارشنبه ۴مهر ۱۳۸۶، شرکت ستاره ایران لازم می‌داند که پاسخ خود را برای چاپ همان قطعه روزنامه محترم ارائه نماید. لذا خواهشمند است با در نظر گرفتن قانون مطبوعات نسبت به چاپ این مطالب اقدامات لازم را مبذول فرمایید. الف- خرابی مطرح شده، با در نظر گرفتن ضوابط بین‌المللی گارانتی شرکت دایملر کرایسلر و با عنایت به دلایل زیر به هیچ عنوان شامل پوشش گارانتی نمی‌باشد:

۱ - کاربرد خودرو، خارج از محدوده‌های تعیین‌شده توسط سازنده به عنوان استفاده نابجا تلقی شده و شامل گارانتی نمی‌شود. این محدوده‌ها در اساسنامه گارانتی مرسدس بنز ذکر شده است. (اصل این مدارک، در صورت لزوم قابل‌ارسال است.)

- تردد در مکانی که آب گرفته باشد و ارتفاع آب بیش از ۲۵ سانتی‌متر باشد و یا اینکه سطح آب مواج باشد و آن که سرعت خودرو از سرعت پیاده‌روی عابر تجاوز کند، برای خودروی CLS۵۰۰ مجاز نیست و به موتور، سیستم‌های برقی و سیستم انتقال نیرو آسیب می‌رسد. این مطلب در صفحه ۲۷۰دفترچه راهنمای خودرو به روشنی ذکر شده است.

در درخواست اولیه مالک محترم به نمایندگی مجاز شرکت‌ ستاره نیز ایشان متذکر ورود آب به داخل کابین خودرو و خیس شدن کفپوش زیر صندلی‌ها شده‌اند که گزارش‌های فنی تهیه‌شده توسط کارشناسان و عکس‌های موجود نشان‌دهنده ورود آب به خودرو عدول از شرایط فوق است که باعث خارج شدن از شرایط گارانتی به دلیل استفاده نادرست خودرو شده است.

ارائه گارانتی یکی از نقاط قوت شرکت ستاره ایران بوده و همواره تلاش خود را برای پوشش مواردی که شامل آن می‌شود نموده است. با در نظر گرفتن این موضوع که کلیه هزینه‌های مربوط به تعمیرات و تعویض قطعات در دوره گارانتی توسط شرکت دایملر کرایسلر تامین و پرداخت می‌شود، هیچ دلیلی وجود ندارد تا شرکت ستاره ایران از انجام خدمات گارانتی برای مواردی که شامل آن می‌شود، خودداری نماید و این گونه یکی از مشتریان محترم خود را ناخشنود سازد.

در همین راستا و به منظور جلب رضایت مشتری، شرکت ستاره ایران علی‌رغم دستور‌العمل‌های جاری شرکت دایملر کرایسلر تمامی سعی خود را برای حل مشکل مشتری محترم انجام داده است.

استعلام شرکت ستاره ایران از دایملر کرایسلر درخصوص ارفاق به مشتری و تقبل بخشی از هزینه‌های آن در مورد این خرابی به صورت مکتوب موجود می‌باشد که مورد مذکور مردود شده است.

با توجه به اظهارات مالک و بازدیدهای انجام شده توسط کارشناسان فنی از خودروی مذکور، درخواست خسارت برای این خرابی بیشتر به مورد بیمه‌ای شبیه است.

۲ - همان طور که نویسنده مطلب متذکر شده است، این خودروی CLS۵۰۰ با موتور ۸ سیلندر با شماره پلاک ۲۹۱ط۷۷ ایران ۱۱، در ایران شماره‌گذاری شده و در حال تردد می‌باشد.

لازم به ذکر است که این خودرو خارج از شبکه نمایندگی‌های مجاز شرکت ستاره، خریداری و به کشور وارد شده است.

باتوجه به قوانین‌و‌مقررات جاری واردات خودرو شرایط تعیین‌شده توسط سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، ثبت سفارش و شماره‌گذاری خودرو CLS۵۰۰ ممنوع می‌باشد.

لذا پیگری اینکه خودروی فوق‌الذکر تحت کدام مجوزها و از چه طریقی وارد کشور و شماره‌گذاری شده است، موضوعی است که مقامات ذیصلاح‌ باید به آن رسیدگی نمایند.

در پایان به کلیه متقاضیان خرید خودروهای سواری مرسدس بنز توصیه می‌شود تا برای تهیه خودروی مورد نظر خود از طریق شبکه مجاز نمایندگی‌های شرکت ستاره به عنوان نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش سواری‌های مرسدس بنز در ایران اقدام نمایند تا علاوه بر اطمینان از مالکیت خودروهای مجاز وارداتی، با آموزش‌های لازم که توسط کارشناسان فنی شرکت ستاره ایران ارایه می‌شود، از نحوه صحیح کاربری خودرو خود آشنا شده و از بروز چنین اتفاقاتی پیشگیری نمایند.