ایسنا - نواز شریف باوجود اخراج از پاکستان تنها چهار ساعت پس از ورودش به این کشور در دو هفته گذشته، مجددا متعهد شد که به کشورش بازگردد و در انتخابات پیش رو در پاکستان کاندیدا شود. نواز شریف با رد ادعاهای دولت مبنی بر این که وی به جای رویارویی با محاکمه شدن در پاکستان، تبعید را انتخاب کرده، خاطرنشان کرد: این ادعاها کاملا اشتباه است. اقدام دولت حیله‌گرانه و فریب‌کارانه بود.

وی افزود: توطئه این بود آنها می‌خواستند در هواپیما گذرنامه من را بگیرند، آن را مهر بزنند و مرا بازگردانند و سپس مدعی شوند که من وارد پاکستان شده و با میل خودم کشور را ترک کردم.

وی افزود: آنها یک ساعت مرا در هواپیما نگه داشتند و زمانی که من از ارایه گذرنامه خود به آنها خودداری کردم، سرانجام مرا به اتاق انتظار بردند و من دو ساعت دیگر هم در آنجا انتظار کشیدم.

نواز شریف گفت: در نهایت مدیر اداره حسابرسی ملی (‌نهاد مبارزه با فساد دولت) به همراه ۲۰ یا ۳۰ کماندو آمدند. او به من گفت که اتهامات و پرونده‌هایی علیه شما وجود دارد و من بازداشت هستم و باید با آنها بروم.

وی اضافه کرد: آنها مرا هل می‌دادند و دستان مرا می‌کشیدند وبا خشونت با من رفتار می‌کردند من فکر کردم که آنها قصد دارند مرا سوار هلی‌کوپتر کنند و به منطقه «‌اتوک فورت» در پنجاب یا زندان راوال پندی ببرند، ولی در عوض آنها مرا سوار یک هواپیمای خطوط هوایی پاکستان PIA کردند و در هر دو طرف من ماموران امنیتی لباس شخصی نشسته بودند. نخست‌وزیر اسبق پاکستان در ادامه خاطرنشان کرد، زمانی که یک ساعت از بلند شدن هواپیما از زمین گذشته بود و ما در آسمان بودیم به من گفته شد که به سمت جده می‌رویم و من از شنیدن این حرف شوکه شدم.