خبرگزاری مهر- رییس‌جمهوری اسبق لبنان پیش‌بینی کرد که انتخابات ریاست جمهوری این کشور بعید است روز سه‌‌شنبه سوم مهر برگزار شود و احتمالا تا ماه آینده میلادی به تعویق می‌افتد. به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، «امین الجمیل» که پس از دیدار با «نبیه بری» رییس پارلمان لبنان در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت،‌ تاکید کرد: این جلسه، نخستین جلسه از مجموعه نشست‌ها برای انتخاب رییس‌جمهور جدید است و در نهایت ما درباره رییس‌جمهوری که قابلیت متحد کردن همه مردم را داشته باشد، توافق خواهیم کرد.

نیویورک تایمز با بیان این مطلب نوشت: تاخیر در انتخاب رییس‌جمهور، امیدها را به اینکه بن‌بست کنونی لبنان به زودی پایان یابد، به یاس تبدیل می‌‌کند.

به نوشته این روزنامه، با این حال جلسه پارلمان در زمان مقرر برگزار خواهد شد، ولی جلسه انتخاب جانشین «امیل لحود» رییس‌جمهور کنونی که باید در ۲۴ نوامبر کناره‌‌گیری کند به احتمال فراوان به محل بحث و مجادله میان اکثریت حاکم و مخالفان تبدیل خواهد شد.

بیست و پنجم سپتامبر(سوم مهرماه) آغاز زمان انتخاب رییس‌جمهوری جدید لبنان است و مجلس باید برای انتخاب رییس‌جمهور تشکیل جلسه دهد. دوره ریاست جمهوری امیل لحود رییس‌جمهوری لبنان ۲۴ نوامبر (سوم آذرماه) به پایان می‌رسد. مهلت قانونی برای انتخاب رییس‌جمهور در لبنان از ۲۴ سپتامبر آغاز و تا ۲۴ نوامبر ادامه خواهد داشت.