خبرگزاری مهر- آینده کوزوو در نشستی در پایتخت انگلیس، با حضور نمایندگان گروه تماس تروئیکا (‌آمریکا، روسیه و اتحادیه اروپا) و مقام‌های صربستان بررسی شد. به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نشست دیروز نمایندگان آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و مقامات صربستان، آینده کوزوو مورد بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است که گروه تماس تروئیکا پیش از آنکه به طور جداگانه با رهبران آلبانی تبارهای کوزوو دیدار کند، مخالفت صربستان را با استقلال کوزوو مورد بررسی قرار خواهند داد.

فاتمیر سیدیو، رییس منطقه خودمختار کوزوو گفت که به دنبال توضیحی از نمایندگان جامعه بین‌المللی درباره تفسیر اظهارات نمایندگان اروپا است که به‌زعم کوزوو در بیانیه آنها استقلال کوزوو گنجانده نشده است.

گفته می‌شود که این نشست

۲ روزه برای فراهم کردن مقدمات نخستین گفتگوهای مستقیم بین هیات‌های صرب و کوزوو در نیویورک در ۲۸ سپتامبر برگزار شد. استقلال کوزوو مساله‌ای است که مورد اختلاف آمریکا از یک طرف و روسیه و صربستان از سوی دیگر است.

آمریکا اعلام کرده است که به طور یک‌جانبه آماده به رسمیت شناختن استقلال کوزوو بدون بیانیه سازمان ملل متحد است.

رییس‌جمهور صربستان گفت که نباید اجازه داد درگیری احتمالی در کوزوو به وقوع بپیوندد، زیرا جنگ و درگیری به ضرر آلبانی تبارها، صرب‌ها، اروپا و تمام جهان تمام می‌شود.