خبرگزاری مهر- دوشنبه هفته آینده نواز شریف به پاکستان بازمی‌گردد و این در حالی است که نخست‌وزیر سابق پاکستان در اندیشه کنار زدن پرویز مشرف از قدرت است.

روزنامه تایمز با بیان این مطلب نوشت: «نواز شریف» پس از بازگشت به پاکستان، ظرف شش هفته ژنرال «پرویز مشرف» را برکنار می‌کند. نخست‌وزیر سابق پاکستان به این روزنامه گفت‌: دوره ریاست جمهوری مشرف در تاریخ ۱۵ اکتبر به پایان می‌رسد و پس از آن و بر اساس قانون اساسی، وی دیگر نمی‌تواند در این سمت باقی بماند.

به نوشته تایمز، شریف درصدد است تا به هر نحو ممکن از انتخاب مشرف به عنوان رییس‌جمهور پاکستان برای یک دوره دیگر جلوگیری کرده و در انتخابات آتی پاکستان شرکت کند.نواز شریف در مصاحبه خود به این نکته اشاره کرده که رابطه خوبی با دولت بوش ندارد و دولت فعلی آمریکا از دوستان و همراهان صمیمی مشرف محسوب می‌شود.

چند روز پیش نیز شریف در انتقاد از سیاست‌های بوش در پاکستان از آمریکا خواسته بود تا از حمایت کورکورانه خود از مشرف دست بر دارد.با وجود مخالفت‌های مشرف با بازگشت شریف به پاکستان، در تاریخ ۲۳ آگوست دادگاه عالی پاکستان به ریاست قاضی «افتخار چودری» رای به بازگشت نواز شریف و خانواده‌اش به این کشور داد.

علاوه بر آن، نخست وزیر سابق پاکستان در حالی در اندیشه کنار زدن مشرف از قدرت است که رییس‌جمهور این کشور به تشویق آمریکا مذاکراتی را با بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر اسبق پاکستان به منظور تقسیم قدرت با وی و باقی‌ماندن در پست ریاست‌جمهوری آغاز کرده است.