ایسنا- به گفته مسولان اردنی پادشاه این کشور دستور انحلال پارلمان و فراهم کردن زمینه برای برگزاری انتخابات جدید را صادر کرد. نخست وزیر اردن نیز پس از دیدار با پادشاه و قبل از اعلام انحلال پارلمان با مشورت پادشاه استعفای خود را اعلام کرد.

به گزارش روزنامه القدس العربی نوشت: ملک عبدا... دوم، پادشاه اردن طی دستوری پارلمان ۱۱۰ کرسی این کشور را که دوره فعالیتش به پایان رسیده، منحل کرد تا به این ترتیب مقدمه برگزاری انتخابات جدید فراهم شود. انتخابات پارلمانی اردن به احتمال زیاد نوامبر آینده برگزار خواهد شد.

سیاستمداران محافظه‌کار اردنی به دلیل نگرانی از جانب گروه‌های معارض از ملک عبدا... دوم خواسته‌اند تا زمان انتخابات را به تاخیر بیندازد.

احتمال می‌رود پادشاه این بار به خواسته معارضان مبنی بر اجرای اصلاحات در قانون انتخابات توجهی نکند.

منابع عالی‌رتبه اردنی که خواستند نامشان فاش نشود به پایگاه اینترنتی ایلاف تاکید کردند: معروف البخیت، نخست‌وزیر اردن در ساعات پایانی یکشنبه شب طی دیداری سریع با پادشاه اردن و قبل از اعلام انحلال پارلمان این کشور با مشورت پادشاه اردن استعفا کرد.

این منابع اظهار داشتند: البخیت پیش از این در راستای اجرای تغییرات در دولتش و در پی استعفای دو وزیر از پادشاه اردن برای کناره‌گیری کسب اجازه کرده بود.