ایسنا- تلفات انفجار چهار خودروی بمبگذاری شده در موصل به بیش از ۵۰۰ کشته و زخمی رسید.

به گزارش خبرگزاری اصوات العراق، قاسم حسون یک مقام مسوول در منطقه سنجار موصل تاکید کرد: آمار خسارت دیدگان انفجار چهار خودروی بمبگذاری شده در این منطقه به ۲۰۰ کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی رسید. وی افزود: ۳۰ تن از اجساد به دلیل متلاشی شدن قابل شناسایی نیستند. وی همچنین تاکید کرد: عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد و پلیس و نیروهای امنیتی از ساعت شش صبح دیروز به وقت محلی تا اطلاع ثانوی در این منطقه قانون منع آمد و شد اعلام کرده‌اند.

ساکنان این منطقه که از قبیله یزیدی‌ها و بیشتر از خانواده‌های قربانیان هستند، اعلام کردند که هلی‌کوپتر‌های آمریکایی برای انتقال مجروحان به بیمارستان‌های دیگر شهرها وارد عمل شده‌اند.

یک مقام امنیتی سنجار نیز تاکید کرد: تعدادی از منازل مسکونی نزدیک محل انفجار نیز به دلیل آنکه از خشت و گل ساخته شده بودند، بر اثر شدت انفجار فرو ریختند.

از سوی دیگر، یک مقام پلیس شهر بابل عراق نیز اعلام کرد: صبح دیروز بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی منزل یک قاضی عراقی در مرکز حله که توسط یک عامل انتحاری هدایت می‌شد، دو تن از محافظان وی کشته و خود وی به همراه چند غیر نظامی حاضر در محل انفجار مجروح شدند.

وضعیت جسمی این قاضی عراقی وخیم گزارش شده است.

یک مقام امنیتی شهر نجف نیز اعلام کرد: شبه نظامیان ناشناس، محمد عبدالمنعم یکی از کارمندان دفتر عملیات مشترک وابسته به اداره امور شهری نجف را مقابل منزلش در منطقه الجمیله ترور کردند.