گروه بین‌الملل- گفت‌وگوهای میان اسرائیل و فلسطین، اقتصاد آمریکا، انتخابات سیرالئون و المپیک پکن مهم‌ترین موضوعات خبری در هفته جاری خواهد بود.

انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی سیرالئون در روز شنبه ۱۱ اوت بدون کمک و نظارت نیروهای حافظ صلح بین‌المللی برگزار خواهد شد. این اولین انتخابات پس از جنگ داخلی خونین است که سرانجام در سال ۲۰۰۲ پایان یافت. اما درست است که جنگ داخلی در سیرالئون پایان پذیرفته است اما بیکاری، فقر و فساد که از عوامل و دلایل جنگ داخلی بود که ۹ سال ادامه یافت همچنان به قوت خود باقی است. به همین دلیل امیدی نیست که انتخابات تغییر زیادی در این وضعیت ایجاد کند. سولومون بروا کاندیدای مسن و پیشتاز این رقابت‌ها، معاون رییس‌جمهور فعلی است و همگان بر این اعتقاد هستند که او فرد اول مملکت در سال‌های اخیر بوده است و کشور را به طور غیر رسمی اداره کرده است. از همین‌رو منتقدانش می‌گویند او مسوول شکست‌ها و ناکامی‌های دولت فعلی است. بنابراین به اعتقاد آنها «آزموده را آزمودن خطاست».

محمود عباس رییس‌جمهور فلسطین و ایهود المرت نخست‌وزیر اسرائیل قرار است در جریکو با یکدیگر ملاقات کنند. المرت علاقه‌مند است تا جنبش فتح سکولار محمود عباس در کرانه باختری را در مقابل حماس تقویت کند که کنترل نوار غزه را در دست دارد. اسرائیل برای نشان دادن حسن نیت خود زندانیان فلسطینی و نیز پول‌های کمکی به فلسطین را آزاد کرد. براساس گزارش رسانه‌ها، گفت‌وگوی دوجانبه سری از ماه ژوئیه درباره تشکیل دولت مستقل فلسطین، ممنوع پناهندگان فلسطینی، تاسیسات اسرائیلی در کرانه باختری و آینده اورشلیم آغاز شده است.

بانک مرکزی ایالات متحده قرار است سه‌شنبه امروز تشکیل جلسه بدهد. این در حالی است که اقتصاد در بهترین وضعیت خود در سال‌جاری بوده است و نرخ رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماه دوم افزایشی بالاتر از انتظار اقتصاددانان داشته است اما وضع بازارهای‌ سهام آشفته و پریشان است در همین روز جمعه وال استریت یک روز خیلی بد را پشت سر گذارد. بنابراین طوفانی که در اثر نگرانی از وام‌های Sub Prime، بازار سهام پرنوسان و رکورد قیمت نفت برپا شده است. قطعا شیشه‌های دفتر رییس بانک مرکزی را هم خواهد لرزاند. نرخ بهره ایالات متحده در حال حاضر ۲۵/۵درصد است که از ژوئن سال ۲۰۰۶ ثابت و بدون تغییر مانده است. با این وجود کاهش نرخ بهره حداقل در جلسه کنونی بعید است.

در روز چهارشنبه هشتم اوت مراسم جشن المپیک پکن یک سال قبل از آغاز رسمی بازی‌های این حادثه مهم و محبوب برگزار خواهد شد. مراسم این جشن بزرگ در میدان معروف صلح آسمانی «تیان- آن- من» برگزار خواهد شد. سایر بخش‌های مراسم در اطراف پکن برگزار می‌شود. برگزاری این جشن تمرین مناسبی برای دست‌اندرکاران المپیک خواهد بود تا بدانند چگونه چین اتفاق ورزشی مهم و بزرگی را سازماندهی و اداره‌کننده و مردم را تقویت کنند تا عادات بد خود را کنار بگذارند و با آداب بیشتر و رسمی‌تری سخن بگویند. برگزاری المپیک صرفنظر از ارائه تصویری خوب از یک شهر مردم پایتخت را وادار می‌کند یاد بگیرند چگونه در صف بایستد و نوبت دیگران را رعایت کنند.