خبرگزاری مهر- رییس جمهوری آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه برای حمایت از دولت کنونی لبنان دستور داد دارایی‌های اشخاصی که وی آنها را متهم به فعالیت برای تضعیف دولت فواد سنیوره و ثبات و امنیت لبنان کرده است، بلوکه شود.

«جرج بوش» خواستارآن شد تا اموال و دارایی اشخاصی که متهم به ازبین بردن حاکمیت لبنان و موسسات دولتی آن و همچنین متهم به تلاش برای ضربه زدن به قانون و نظام حاکم لبنان هستند، بلوکه شود. رییس جمهوری آمریکا در دستورالعمل خود تصریح کرد: این موضوع شامل کسانی می شود که اقداماتی خشونت‌آمیزی با اهداف سیاسی به منظور بازگرداندن سیطره ودخالت سوریه بر لبنان انجام می‌دهند.

ازسوی دیگر «گوردون جاندرو» سخنگوی کاخ سفید دراین باره گفت: رییس جمهوری آمریکا به‌آن دلیل این دستورالعمل را امضا کرد که حاکمیت لبنان و موسسات دموکراتیکی آن در معرض تهدید فزاینده قرار دارد.

به گفته این مقام آمریکایی، این تهدیدات درحملات تروریستی علیه ارتش لبنان و ترور «ولید عیدو»، نماینده پارلمان این کشور نمایان شد.

این دستورالعمل از سوی بوش درحالی صادرشد که ماه گذشته نیز با صدور قطعنامه‌ای شبیه به آن مسوولان سوری و شخصیت‌های سیاسی لبنانی طرفدار سوریه از ورود به خاک آمریکا منع شدند.