ایسنا- براساس نظرسنجی‌های اخیر به نظر می‌رسد حزب حاکم ژاپن در انتخابات مجلس اعلای این کشور در ‌٢٩ ژوئیه (‌٧ مرداد) نتواند آرای لازم را به دست آورد. نتیجه‌ای که تهدید توقف دستور کارهای نخست‌وزیر محافظه‌کار ژاپن و شاید از دست دادن این سمت را باعث شود. طی نظرسنجی‌های انجام شده توسط روزنامه‌های آساهی و سانکی شیمبون مشخص شد که حمایت‌ها از ائتلاف شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به پایین‌ترین حد خود رسیده است. این کاهش حمایت‌ها به دلیل اقدامات و رسوایی‌ها در کابینه ژاپن بوده که حتی منجر به استعفای چند وزیر و خودکشی یک وزیر دیگر شد.

آبه ‌٥٢ ساله سپتامبر گذشته پا به عرصه قدرت در ژاپن گذاشت و قول داد تا امنیت ژاپن را تقویت کرده و قانون اساسی صلح‌طلب این کشور را بازنویسی کند.

از آنجا که حزب لیبرال دموکرات حاکم و شریک ائتلافی‌اش، کومیتوی جدید، کنترل مجلس سفلی را در اختیار دارند، در صورت شکست در این انتخابات از قدرت کنار نخواهند رفت. حزب لیبرال دموکرات حاکم و کومیتوی جدید برای حفظ اکثریت کرسی‌های خود در مجلس اعلا نیازمند کسب ‌٦٤ کرسی است. این در حالی است که نیمی از ‌٢٤٣ کرسی این مجلس در دسترس همه احزاب قرار دارد.