ایسنا- اسرائیل دیروز ده‌ها زندانی فلسطینی را به عنوان بخشی از توافقنامه تحت رهبری آمریکا در راستای تقویت محمود عباس آزاد کرد. بیش از ۲۵۰ زندانی فلسطینی که اکثر آنها از اعضای جنبش فتح بودند، با امضای اوراق آزادی‌شان به صورت دست بسته سوار بر اتوبوس‌هایی شدند و از زندان کیتسیوت به سمت جنوب سرزمین‌های اشغالی راهی شدند.

این زندانیان به رام‌ا... در کرانه باختری برده می‌شوند محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان از آنها استقبال خواهد کرد و سپس به خانواده‌هایشان ملحق می‌شوند.

اسرائیل همچنین در بخشی از توافق برای آزادی این زندانیان متعهد شده تا از تعقیب ده‌ها مبارز فلسطینی وفادار به فتح از جمله اعضای گردان‌های شهدای الاقصی در برابر تحویل سلاح‌هایشان و پیوستن به نیروهای امنیتی فلسطین دست بردارد.

در همین حال، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با تاکید بر مخالفت خود نسبت به ادامه روند آزادسازی اسیران فلسطینی اعلام کرد، این روند باید هر چه سریع‌تر از جانب دولت اسرائیل متوقف شود. همچنین المرت به عباس تاکید کرده است، در صورتی که تشکیلات خودگردان به این گونه درخواست‌های خود ادامه دهد یا اصرار کند، تل‌آویو روند آزادسازی اسیران فلسطینی را متوقف خواهد کرد. از سوی دیگر مقامات مسوول صهیونیست از درخواست محمود عباس از المرت برای وارد کردن سلاح‌های سنگین و سبک، جلیقه‌های ضد گلوله و ماشین‌های ضد گلوله به کرانه باختری خبر دادند.